leidsin ka tee kiviajast väljumiseks


Mäletan, et juba selle aasta alguses oli juttu, et suvel kaob paroolikaardiga panka sisselogimise võimalus ära. Mina muidugi aktiivse paroolikaardi kasutajana suutsin juba kuu vist enne seda paroolikaardi lihtsalt ära kaotada.

Mõtlesin kogu aeg, et ah lähen millalgi Rakverre ja teen endale mobiil-ID. Jah, mhm pool aastat lausa läksin sinna. Nii ma siis kasutasingi oma pangatoiminguteks ID-kaarti, ID-kaardilugejat ja oma püha arvutit. Maksin arveid jne.

No ja siis kuni üleeilseni, juhtusin nägema telekast reklaami, kuidas saab teha Smart-ID-d. Ma vaatasin suu ammuli seda ja mõtlesin, et "see ei saa olla ju nii lihtne".

Mõtlesin, et katsetan ära. Mul kulus veits üle viie minuti ja mul oligi smart-ID olemas nagu naksti. Küsimus "Miks ma varem seda ei teinud????????????" painab mind siiani. 

Kuidas siis Smart-ID-d teha?

Vaja läheb nutitelefoni, internetiühendusega arvutit, id-kaarti ja id-kaardilugejat

  • Laadi telefoni alla äpp Smart-ID
  • Täida vajalikud väljad, vali endale sobivad koodid
  • Siis tuleb mingi eraldi kood ette, mida sai vist  minutit kasutada
  • Edasised juhised telefonis ütlesid, et peab logima arvuti ja ID-kaardiga sisse SIIA
  • Taaskord jälgid juhised, sisestad telefonis oleva koodi ja kontrollid andmeid
  • VALMIS!
Ausalt ma tunnen ennast siiani nii rumalana, et miks ma seda varem ei teinud. Kuigi nagu ma aru ole saanud, on Mobiil-ID natuke praktilisem, sest sellega saab digiallkirju ka anda, mida Smart-ID-ga teha ei saa (vist?).

Samas mulle väga sobis siiamaani see variant, et mul oli panka sisselogimiseks  vaja ID-kaarti ja arvutit, sest kui vahel "sõbrad" end raha saamiseks ilmutasid nt siis kui mind kodus polnud, oli mul hea öelda, et ma ei saa raha kanda, sest mul pole käeulatuses.

Selle seoses tuli kohe meelde täna Facebookis nähtud pilt:



Aga mugav on see smart-ID ikka küll. Ei pea kogu aeg arvutit kapist välja kaevama, kui onvaja mingit ülekannet vms teha. 😂

Kommentaarid

Populaarsed postitused