Kui Sul enda elust on ükskõik, siis ära sea sellepärast teiste elu ohtu!

PILT
Kirjutan seekord tõsistest probleemist, mis tegelikult puudutavad meid kõiki.

Alkoholijoobes rooli istumine -
ÄRA KUNAGI TEE SEDA! Ausalt, Sa võid küll mõelda, et Su joove pole midagi ja et see paar purki õlut ei mõjuta Sinu reageerimisvõimet, aga tegelikult on see vastupidi. Oleks siis see, et Sa sead ohtu ainult enda elu, kuid tegelikult sead Sa ju ohtu kõikide teiste elud ka. Kas mõni süütu autojuht ja tema kaasreisijad peavad Sinu tõttu kannatada saama? Ma arvan, et mitte. Ning veel enam, kas Sa tahaksid et Sinu südametunnistusele lasuksid süütud hinged?
Täna just ilmus uudis sellest, kuidas kaassõitjad võtsid purjus kaubikujuhi Tallinn-Narva maanteel rajalt maha (LINK). Mees oli nii purjus, et ei suutnud isegi näidikusse puhuda.

Minu FB sõbralistis on paar inimest, kes lausa tunnevad uhkust selle üle, et nad on purjuspeaga nii kõvad mehed, et istuvad autorooli ning paarutavad ringi.
Kui ikka hommikul FB-d avades mulle vaatab vastu pilt purjus inimesest ning pealkiri oli umbes et "jälle joogine ja jälle roolis", siis see tekitab minus lausa külmavärinaid. Veel enam, kui ma tean, et sel inimesel pole juhilube ning veel hullem, et tal pole neid kunagi olnudki.

"Load ei sõida" - oi kui palju olen ma pidanud kuulma seda lauset ja kusjuures kunagi kui mul endal lube polnud siis mõtlesin ka vahel nii, aga tegelikult sõidavad ikka küll.
Kui Sa ikka autokoolis käinud pole ja Sa märkidest ja liikluseeskirjadest midagi ei tea, siis palun ära roni liiklusesse. Sest lihtsalt suuna näitamisest või lihtsalt õiges suunas sõitmisest ei piisa.

"Märka jalakäijaid ja märka ohte" - Kui mina autokoolis käisin, siis üks asi mis mulle tõsiselt külge jäi oli kaugelt jalakäija/ülekäiguraja märkamine. Sellega kaasneb ka see, et kui ma juba kaugelt näen, et tulemas on ülekäigurada, siis võtan ma hoo maha, isegi siis kui kaugelt vb pole jalakäijat märgata.
Tallinnas elades on mul hirm lausa ülekäigurajale astuda (seal kus foori pole). Ma küll tean, et mul on eesõigus, aga autod lähenevad alati ülekäigurajale millegi pärast tohutu kimaga. Vahel kui kavatsengi ülekäigurajale astuda, siis hea, et nina otsast ei sõideta.

KUHU SUL KIIRET ON? Kas tõesti mõne õnnetu jalakäija matustele? Ära kihuta, see paar minutit mis Sa selle kiiruseületamisega võidad, pole tegelikult mitte mingi võit. Sa vb jõuad õigeks ajaks tööle, kuid Sa unustasid vihmasel päeval vaadata peeglisse ning veenduda, kas teeääres lapsevankriga jalutav ema ja laps jäid kuivaks.
Tahad on võimeid tõestada kellelegi? Usu mind, et ma tean täiesti omast kogemusest, et kedagi ei huvita need, sest need kes seda märkavad on kahte sorti. Ühed mõtlevad "ma suudaksin paremini" ja teised, kes mõtlevad "on alles jobu".

No ja eriti imelikud on need inimesed, kes ületavad lubatud sõidukiirust pea poole võrra ning siis lasevad sellest veel pilti teha ja panevad selle Facebooki. No mis Sa nüüd tahad näidata? Tõestusmaterjali sellest, et Sa vb varsti oled kortsusõidetud laip?

Olin ka lubade saades mitte just kõige eeskujulikum juht, aga teate mida enam ise selliseid haigeid inimesi liikluses näen, seda enam mõtlen, et milleks? Milleks kiirustada? Milleks demonstreerida oma võimeid ja see juures panna kellegi elu ohtu? Ei ole nagu mõtet. Tõesti ei ole.

Niiet, ole armas ja mõtle, enne kui teed. Mõtle, kas tahaksid et mõni süütu inimelu oleks Su hingel või kas Sa soovid, et Su lähedased peaksid nutma, sest Sa end 200 km/h surnuks sõitsid?

Hoia end ja hoia teisi!

Teie,
Leanika


Kommentaarid

Populaarsed postitused