Suur kool + huvitav eriala = palju väljakutseid

Hei!

Uskumatu, et põhimõtteliselt kõigest kuu aega veel ja juba ongi jõulud. :O
Aeg ikka lendab uskumatult kiiresti, 4 nädalat veel koolis käia ja jaanuaris paar eksamit ja ongi esimene semester ülikoolis ka läbi. Tõsiselt, kui ülikoolis see aeg nii ruttu läheb, siis pole nagu üldse probleemi seal vähemalt 3 aastat käia ju. :D
Kui nüüd veel viimase neli nädalat pingutada ja korralikult õppida, siis on ju põhimõtteliselt mul poolteist kuud puhkust, jäävadki ainult need kaks eksamit jaanuari algusesse :P

Samas võin kindlalt väita, et kui keskkooli venitasin ma läbi ilma kodus õppimiseta, siis ülikoolis on just vastupidi, hästi palju tuleb iseseisvalt teha. Selleks on aga tähtis AJA PLANEERIMINE ja muidugi sellest planeeringust KINNI PIDAMINE.
Õnneks hetkel olen ma ülekuhjatud tõelise MOTIVATSIOONIGA ning õpin järjepidevalt. :)
Kuna Henri nagunii on Rootsis tööl, siis mis mul muud ikka kodus teha on, kui õppida? :D

Aga ma polegi otseselt rääkinud sellest, mida ma Tallinna Tehnikaülikoolis õpin.
Õpin mehaanikateaduskonnas Soojusenergeetikat. Alati kui keegi küsib, mida ma õpin ja kui ma vastan, et soojusenergeetikat, siis inimene ehmub ära ja küsib MIS ASI SEE VEEL ON? või et KES SINUST SIIS TULEMA PEAKS?
Naljakas, aga ma ei oska isegi neile küsimustele otseselt ju vastata. :D

- Miks valisin selle eriala?
Teadsin kindlalt, et tahan õppima minna TTÜ-sse. Ning olin kahe valiku vahel, kas äriinfotehnoloogiat või soojusenergeetikat. Panin mõlemasse erialasse paberid sisse ning ning sain ka mõlemasse erialasse sisse. Siis jäi ainult valida.
Mõtlesin pikalt, aga otsustasin siiski soojusenergeetika kasuks. Miks? Sest IT ja arvutid pole otseselt minule, mulle meeldiks küll nendega tegeleda, aga samas mulle ei meeldi pidevalt arvutis istuda ja end nii väga arvutitega siduda. Juba praegu pea valutab arvutis istumisest. :D Ning soojusenergeetika tundus kuidagi palju erilisem.

- Aga siiski jääb ju õhku küsimus, et kus ma üldse tulin selle peale, et minna sellist eriala õppima?
No kellele ei meeldiks SOOJUS? Minule küll meeldib. :D
Ei tegelikult ma tegin selle valiku siis, kui ma eelmine aasta osalesin Noorteprogrammis ENTRUM.
Oli ju meie rühmal (Team Solarcase) plaan teha päikesepaneelidel põhinev telefoni tagakaas, mis laeks akut. :D
Seal kasvaski mu huvi just sellise asja vastu.

- Mis ained mul siis on?
Hetkel on mul lihtsalt täiesti tavalised nii öelda alus- (põhi-) ained, mis enamustel erialadel.
Näiteks tehnomaterjalid, keemia- ja materjaliõpetus, kujutav geomeetria, staatika ja kinemaatika, ettevõtluse alused, matemaatiline analüüs I
Tehnomaterjalid ning keemia- ja materjaliõpetus koosnevad loengust, praktikumist ja harjutustunnist, ülejäänud ainetel on ainult loeng ja harjutustund.
Põhimõtteliselt loengus selgitatakse teemat ja siis harjutustunnis rakendad seda.
Aga siiski tuleb arvestada sellega, et enamus ainetes on iseseisvat õppimist ülipalju. ;)

Suvel olin tegelikult päris hirmunud, Tehnikaülikool ju ülisuur ja tal veel mitu erinevat maja. Mõtlesin, et raudselt eksin ära. Esimestel nädalatel oligi täpselt nii - ma eksisin ära. Sest süsteemist aru saamine võttis ikka aega. Aga nüüd liigun koolis ringi, nagu oma kodus. :D Selle suure kooliga harjub ära. :D

Mulle ülikooli elu meeldib, tunnen end palju rohkem täiskasvanuna, sest tegelikult vastutust lasub ju ainult minul endal.


Aga hetkel ma ei oskagi rohkem midagi lisada,
olge tublid!

Teie, Leanika

Kommentaarid

Populaarsed postitused