Minu toitumine :)

Heiiiii :D
Tänane postitus minu toitumise kohta. :D

Paratamatult kui elad üksi (mitte vanematega), siis pead ju vaatama kuidas ise söök lauale saada. Imelihtne on minna muidugi kuskile kiirsöögikohta, võtta burx ja see näost sisse kugistada, või osta poest valmis toitu ja seda kodus ainult soojendada, kuid enda tehtud söök on ikka kõige parem.
Tallinnas elades teen ikka iga päev ise süüa, kordagi pole sellist mõtet et täna ei viitsi. No mulle lihtsalt nii meeldib süüa teha. :D

Eriti kui saan midagi uut katsetada. Siiani on enamus toite tulnud maitsvad ka välja. Kartulit koorida ja keeta ning tomati-hapukooresalatit kõrvale teha, oskab vast igaüks, seega see pole tegelikult mingi kunst. Mulle isiklikult meeldib rohkem valmistada kastmeid (guljašši, hakk-lihakastest jne).
Esimest korda tegingi ju kastet mõned kuud tagasi, kui alles Tallinna kolisin. Ja teate, esimene kord oli ikka üli maitsev (emme teeb ka head kastet, aga mulle tundus et enda tehtud on ikka palju parem). Muidugi on parem, sest see on mu enda tehtud ja ma saan sinna hulka panna ükskõik mida ma ise tahan. Nii palju erinevaid maitseaineid, kui mu hing ihaldab.

Ma olen ju jube pipra sõber, ma paneks igale poole kuhjas pipart. :) Kui teistele tundub toit piprane, siis minu jaoks on see just paras või siis ma tahaks lihtsalt pipart veel juurde panna. Maitsed on ju igal inimesel erinevad.

Nüüd olen proovinud hakata ka jälgima palju ma süsivesikuid ja rasvasid tarbin. No lihtsalt iseenda jaoks. Kaaluprobleemi pole mul tegelikult kunagi olnud, aga ikkagi tahaks väheke tervislikumalt toituda.

Hommikusöögi sõber olen ma juba lapsest saati, sest see ju tähtis päevase toitumise juures.
Kui ma hommikusööki ei söö, siis enamasti minu päev korda ei lähe.
Vahepeal kui hommikuti kiire oli, siis oli lihtne teha endale kiirnuudleid, süüa need kohvi kõrvale ära ja siis kooli, aga samas kiirnuudlitega on mul alati see lugu, et nad on küll maitsvad (hapukoorega) aga nad ei täida eriti kõhtu. Ja nüüd kui ükskord huvi pärast vaatasin palju seal süsivesikuid on, siis ehmusin ja otsustasin et parem ikka kui neid kiirnuudleid kogu aeg näost sisse ei aja. Vähemalt mitte iga hommik, kord nädalas võib isegi.
Siis kooli tegin kaasa võileivagrilli vahel juustusaia, no need olid ikka tegelikult parajad rasvapommid, sest panin ju vahele võid ka. Maitsvad on nad küll, ja alati kui soojad saiad kotis kooli läksin, siis nii bussis kui ka loengus see imeline lõhn lihtsalt tekitas tunde, et tahaks kohe need kotist välja võtta ja nahka pista.

Nüüd olen aga natuke muutnud neid hommikusi harjumusi.
kiirnuudlite asemel proovin hoopis müslit jogurtiga süüa. Samas jogurt minu elus on suure tähtsusega, sest piima ju ma otseselt ei joo üldse, ainult kohvi peale.
Soojade rasvaste saiakeste asemel, teen endale hoopis juustu-kurgi-(vahel panen ka suitsuvorsti) rukkisepikut. Ja seda ma nimme seal võileivagrillivahel ei tee, sest muidu läheks see liiga rasvaseks ära.

Tähtis on ka vähemalt kord nädalas süüa suppi. Kuigi ma olen inimene, kes tegelikult supivedelikku nii väga ei armasta (sest supipaks ju palju parem ja olin kunagi arvamusel, et vett võin ju ma niisama ka kõrvale juua) siis tegelikult keha vajab ikka seda supipuljongi ka. Suppi ma nii väga linnas olles polegi teinud, enamasti võtan koolis lõunaks mingi seljanka või siis näiteks täna võtsin borši ning maal olles emme teeb ka ikka suppi.

Kunagi väiksena polnud ma üldse magusasõber, jõuludel saadud kommipakidki seisid aasta aega vahel. :D
Nüüd on see magusavajadus jõudsalt kasvanud. Ikka hea ju vahetunnis šnickersit näksida. :D Aga noh proovin nüüd ka seda magusaisu ohjeldada. :D
Rohkem rõhku panen ikka puuviljadele. Muidugi ei tohiks minu arvates kogu aeg ainult õuna süüa, või siis ainult banaani, vaid ikka mitmekesiselt. Üks päev ühte, teine päev teist.
Nu ja kui ma kuu aega tagasi kühveldasin kohvile ja teele tavaliselt 4 lusikatäit suhkrut siis nüüd olen seda vähendanud kahe ja poole lusika peale. :D
Kuigi kohv ei tundu üldse maitsev, kui suhkrut pole (mulle tõsiselt meeldib, kui kohv on nagu siirup) aga peab ära kannatama, võib-olla peaks üldse kohvijoomise maha jätma, mis tegelikult minu jaoks poleks mingi probleem, sest mina suudan ka ilma kohvita elada.

Gaasilisi jooke pole ma juba väga ammu tarbinud. (no vahel harva, kord kuus äkki joon limonaadi või kellukest, aga muidu EI). Gaasilised joogid ei mõju mulle üldse hästi. :D
Energiajooki pole ma see aasta kordagi joonud (sest uus aasta lubadus oli, et 2015 ma energiajooki ei joo), aga arvatavasti ka uuel aastal jätkan seda MITTE JOOMIST, sest ega need energiajoogid pole ju üldse kasulikud ja need ka gaasilised.

Hapukoor - mm, mu lemmik. Ausalt, aga ega see ka ei ole tegelikult hea, et seda igale poole panen. :D Supile panin ma vanasti seda ülipalju, nüüd panen vähem. Pea iga toidu kõrvale panin ikka hapukoort, sest see hea. :D Tomatikurgisalat ikka hapukoorega või siis sibulasalat, või siis muna ja marineeritudkurgi salat ja OHTRALT HAPUKOORT. :D
Aga nüüd üritan sedagi vähem tarbida.

Kuna ma nüüd olen hakanud rohkem oma toitumisele mõtlema, siis üritan süüa võimalikult mitmekesiselt. Mitte et nädal aega söön tomatikurgisalati ja magusat ja järgmine nädal ainult suppi. :D Vaid just, toidud peavad olema vahelduvad, vähemalt minu arvates. Keha peab ju saama kõiki kasulikke vitamiine kätte, seepärast ongi tähtis vahelduvad erinevad toidud.

Hulluks ei tasu minna nende süsivesikute ja rasvade jälgimisega, aga siiski tuleb tajuda et toit peab olema mitmekesine ja võimalikult tervislik. :)

Teie,
Leanika




Kommentaarid

  1. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  2. Ja kuhu jäi pilt meie VI korpuse nämmast supist ? :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Pilt ei tulnud hea :) Sellepärast ei pannudki seda siia :P

      Kustuta
  3. Leanikale meeldisid varem ka friikad viineriga, need frititud olid kõikse õigemad.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused