avameelselt imetamisest ja selle vajalikkusest

Ma mõtlesin pikalt, kas kirjutada imetamisest või mitte ning lõpuks otsustasin seda siiski teha. 
Alustuseks ütlen, et on olemas V-Ä-Ä-Ä-Ä-Ä-G-A palju põhjuseid, miks üks naine ei saa, kas üldse imetada või ei saa imetada eriti kaua. Nende põhjuste all mõtlen ma just selliseid põhjuseid, mis ei sõltu emast endast. Näiteks: ema peab võtma paratamatult mingeid ravimeid, mille võtmise aeg ei tohi imetada; laps on peale sündi mingil põhjusel emast pikalt eraldatud; ema peab peale lapse sündi käima tööl jnejne

Aga samas on L-I-I-I-I-I-G-A palju emasid, kes lihtsalt ei taha imetada teatud põhjustel. Enamasti ikka sellistel põhjustel, mis on emale endale kasulikud. 
Näiteks: soov suitsetada ja tarbida alkoholi; rinnad on alguses väga valulikud ning nad arvavad, et imetamine ongi ainult valulik (v.a need emad, kellel on rinnapõletik vms); soov käia pidutsemas; et see eluke oleks ikka lihtsam jnejne. 

Kes neid kõiki põhjuseid ette ikka jõuab loetleda. Põhjuseid on palju. Ja eks tegelikult ole nii, et see on igaühe enda valik, kas ta imetab oma last või mitte. Kuid minu arust tuleks ikka mõelda sellele, mis on lapsele kõige parem. 



Miks on rinnaga toitmine parem?
Olen ise alati olnud arvmausel, et rinnapiim on lapsele parim. Esimest last kahjuks sai rinnaga toita vaid 4 kuud. Praeguseks hetkeks tean, et olen ise süüdi, et seda nii vähe oli. Kuna käisin koolis ja olin lapsest vahepeal väga palju eemal, siis tuli teda paratamatult muudmoodi toita kui rinnaga. Pumpasin küll piima välja, aga seda jäi väheks. Samuti oli Karl Hendriku kolmandal elukuul tissistreik, millest mul endal polnud tol hetkel aimugi. Arvasin, et mul lihtsalt pole piima ja ta ei saa kõhtu täis, et sellepärast ta nutabki rinna otsas. Siim Sandriga elasin ma ka kõik selle läbi, aga ma ei ole talle kordagi andnud piimasegu ning tissistreigi vastu võitlesime ka mitu nädalat ning saime sellest jagu. 
Muidugi see kõik tekitab stressi, aga kui Sa tahad, et Su laps saaks rinnapiima siis tuleb kõigest hoolimata olla enesekindel ja kõikide probleemidega võidelda. 

Aga räägime ikkagi nüüd sellest, miks on rinnapiim parem kui rinnapiimaasendajad. Tegin väikest uurimistööd ja otsisin välja fakte.
Näiteks leidsin, et rinnapiimaasendajad ei sisalda antikehi ega beebile sobilikku kasvufaktorit. Lisaks sellele kalduvad piimasegu saavad lapsed sagedamini ülekaalulisusele. 
Rinnapiimaga toitmine on odavam ja aegasäästvam. Jääb ära igasugune lutipudeliga sahmerdamine. Rinnapiim on alati õige konsistensi, toitainelise koosluse ning temperatuuriga

Muidugi kui kuskile on vaja minna, siis piimasegu saavad lapsed jäetakse enamasti kellegi hoolde. Või kui kaasa võetakse, siis tuleb ju kuidagi vahepeal teha talle piimasegu. Sellise külmaga nagu praegu, jahtub piim kiiresti maha. Mina reisin kogu aeg koos oma pisikesega. Enamus aja ta magab (2-3 tunnised käigud). Kui aga peaks vahepeal ärkama, siis on lihtne: teen peatuse, hüppan tahaistmele, tiss suhu ning söödan lapsel kõhu täis. 

Kui loodus on Sulle andnud rindadesse piima, siis kasuta seda! Näita oma lapsele, kui palju Sa teda armastad! Nii saab laps kõige rohkem tunda emaarmastust ning hellust. Ükski suits ega pudel siidrit pole nii tähtis, kui seda on see, et Su laps saaks midagi, mis on just tema jaoks loodud. 

Ning väitel, et "rinnapiim sai otsa" pole tõepõhja all. Rinnapiima tootlikkus väheneb, kui Sa ei toida last piisavalt tihti rinnaga. Ning olen kuulnud, et naistel, kes on lõpetanud rinnaga toitmise, tuleb pigistades piima veel aasta peale rinnaga toitmise lõpetamist. Niiet rinnapiim sai otsa? Noup. 

Rinnaga toitmine ei ole valus. Valus on ta esimes(t)el nädala(te)l. Kui Ta on Sul kogu aeg valulik, siis viitab see valele imetamisvõttele ning tuleks pöörduda imetamisnõustaja poole. 

Siim Sander on juba 4k 12p vana ning saanud ainult rinnapiima. Jah, meil oli mingi hetk kaaluga probleeme ning arst käski lisa juurde hakata andma, aga ma ei teinud seda. Sain ise aru, et see kaalulangus ei ole seotud vähese piimaga, vaid sellega, et meil oli peres okseviirus. (Lähemalt loe sellest SIIT)


Naised ärge andke alla! Toitke oma lapsi rinnaga! (Kui te vähegi saate).

Kommentaarid

  1. rinnaga toitmine on parim.Tean ka paljusi kes lic jätavad ära.Mul sai nädal rinda ainult aga kaaluga tekkis jama.nüüd saab mõlemat.siiski öeldi mulle.et anna parem anna pudelit mis ta rinnast ikka saab.Aga ei mina annan ikka rinda.annan nii kaua kui võimalik.Ma ei kujutaks ette kui peaksin hakkama ära lõpetama.Või ei sa anda.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Just kõik ema enda tahtes kinni. Kui oleksid ainult pudelile üle läinud, siis poleks rinnas enam piisavalt piima, et last ära toita. :)
      Tubli oled!

      Kustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused