KÜPSETUSMOMENT: Küpsisepõhjaga rabarberi-õuna-kohupiimakook!

Mul viimasel ajal natukene suurem tahe küpsetada, kui tavaliselt ja sellepärast proovisin ka täna teha kooki. Kuna aga õuna-rabarberi kooslus on mu lemmik, siis tänagi tegin ma just õuna-rabarberi kooki, kuid seekord ei teinud ma mitte purukooki, vaid proovisin esimest korda elus küpsisepõhjaga kooki teha. (Nii palju sõna "kooki" ühes lauses) :D 
Seekord võtsin lähte retseptiks esimese küpsisepõhjaga koogi retsepti, mis mulle google's ette juhtus. See oli vist vaarikatega, aga mina asendasin siis mõistagi vaarikad õuna ja rabarberiga. 

Koostisosad: 
Põhi:
300 g Digestive küpsiseid
150 g margariini

Vahele:
270 g rabarberit
230 g õuna
kaneeli
suhkurt

Täidis:
3 muna
300 g kohupiimapastat
100 g hapukoort
3 sl suhkurt

Alustasin ma koogi valmistamist siis just põhjast. Kõigepealt purustasin oma pisikeste kätega küpsised ühte kaussi ära. Kiiremini oleks kindlasti köögikombainiga saanud või nagu seal retseptis oli toodud, oleks küpsised ühte tugevamasse kotti pannud ja siis taignarulliga neid nii kaua rullinud, kui nad peeneks puruks on. Aga mina valisin seekord siis näputöö ja kuskil 15 minutit kulus mul vähemalt selleks purustamiseks.


Kuna mul mikrouuni pole, siis pidin ma võid sulatamas ahjus. Panin või plekk kaussi ja lükkasin ahju sulama. 
Kui või oli sulanud, valasin ta küpsisepurule ning segasin ta ühtlaseks massiks. 
Seejärel panin või ja küpsisepuru segu küpsetusvormi põhja laili nii, et ka küpsetusvormi ääred oleksid ka natikene kaetud.
PS: Mina jätsin natukene küpsisemassi alles ka, et täiesti lõpus seda koogi peale puistata.





Siis tükeldasin rabarberi ja õuna ning lisasin neile kaussi natuke kaneeli ja suhkurt ning jätsin seisma. 

Siis tegin valmis täidise. Kloppisin kolm muna, lisasin 3 sl suhkurt ning siis kohupiima ja hapukoore ning segasin massiks.


Seejärel ladusin ma rabarberi ja õuna tükid segamini küpsisepõhjale, raputasin peale veel natukene vanillisuhkurt.



Siis valasin täidise peale ning silusin lusikaga siledaks. Ja siis puistasin enne alles jäänud küpsisemassi kõige peale.


Ahju panin 200 kraadi juures sooja ning lükkasin koogi 45 minutiks ahju, täpselt nii kaua kuluski, et kook muutuks pealt pruuniks ning siis saingi ta juba ahjust välja võtta. Puistasin peale kaunistuseks kookosehelbeid. 
Jätsin ta natukeseks jahtuma ning siis panin tunnikeseks külmkappi.
Kook tuli maitsev, aga seekord mitte nii magus, sest suhkurt panin vähem ning rabarberit rohkem. :)



Kommentaarid

  1. Tere,
    kas põhja sisse paned margariini või võid ?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tere, kasutssin pildil olevat Evesol küpsetusmargariini. :)

      Kustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused