Toit röövib raha?

Olen tähele pannud, et säästmise teema on hetkel ikka väga populaarne. Kes uurib, kuidas säästa, kes jagab oma nippe, kuidas ots otsaga kokku tulla jne. 

Eks see ole ilmselge, et enamus eestlastel on kõige suuremaks kulu allikaks just toit. Siin kohal on aga pered väga erinevad. Sest on olemas inimesi, kes kulutavad söögile kuu aja jooksul 100€ ning teisalt on inimesi, kellel kulub lausa 500€ kuus söögile. 

Muidugi mängib siin kohal rolli ka see, kui suur on pere, kus pere elab ning kes kus töötab. Kuid väga palju mängib rolli siiski ka see, kas sa oskad ja tahad olla säästlik. 
Kahjuks ei leia ma üles ühe blogija postitust, kes kirjutas alles hiljuti, et ta käib ainult kord kuus poes ning tal kulub toidule ainult 100€ kuus. 
Facebookis on olemas selline tore grupp nagu "Soodsad Kodused Toidud" ning eile postitati sinna:


Sealt postitusest sain ka huvitava idee, teha ette nädalamenüü. Mõtlesin, et võtan seda kui väljakutset ning proovingi kuu aega hakkama saada nii, et teen igaks nädalaks menüü ette ning siis kuu lõpus lööks huvi pärast kokku, palju raha kuus kulus ning kas tuli mingisugune säästmine või mitte. 

Kui tavaliselt postkastis olevad poodide reklaamlehed leiavad tee prügikatis, siis täna lendas ports nädalapakkumistega reklaamlehti hoopis mu arvuti kõrval  ning ma hakkasin neid läbi lappama, et vaadata, kus mis soodne on ning vastavalt sellele hakkasin ka nädalamenüüd kokku panema. 
Ja juba nii tundub, et säästmine tuleb suur. Aga ma arvan, et täpsema kokkuvõtte sellest teen ikka kuu lõpus. 

Samuti saab säästa ka ostes allahinnatud tooteid. Paljudes poodides allahinnatakse sama kuupäevaga toode 50% alla. Kui Sa kardad peale kuupäeva ületamist seda süüa, siis tarbi see lihtsalt samal õhtul ära. :D


1) Nagu ma alguses mainisin, et see, kui palju kulub toidule, sõltub suuresti sellest, kes kus elab. 
Nimelt minul on hea, mina elan linnas ja saan mitme poe pakkumiste vahel valida, leida selle kõige soodsama. Samas need, kes elavad kuskil külas, kus on ainult üks pood, on seda raske teha. Sest tavaliselt neis üksikutes külapoodides on hinnad veel päris krõbedad ka ning ega see valik ka eriti suur seal ole. 

2) Teine tegur millest toidule kuluv summa sõltub, on see, kes kus töötab. Nimelt paljud peavad käima kuskil "väljas" lõunat söömas ning sinna kulub hulk raha. Samas on alati võimalus teha eelneval õhtul toitu natuke rohkem ning järgmine päev seda lõunaks kaasa võtta. 

3) Kolmas asi, millest toidusumma sõltub on pere suurus. Kui ma kunagi Tallinnas elasin ja alles Karl Hendrikut ootasin ning Henri Rootsis töötas, kulus mul väga vähe raha toidule. Sest maalt sain ma lihakraami linna kaasa ning poes olin ma väga säästlik. Palju üks üksik inimene ikka ära jõuab süüa. 
Aga see on ilmselge et kolmeliikmelisel perel kulub toidule vähem raha, kui kuueliikmelisel perel. 

Mainiksin ära, et minu jaoks kuulub toidusumma hulka ka lasteaia toidumaks, mis näiteks eelmine kuu meil oli 42€. 

Kui palju kulub Teil kuus toidule raha? (Mainige ära ka, kui suur on teie pere). Kas te käite iga päev poes? Kas Te vaatate reklaamlehtedest sooduspakkumisi? Kas Teie teete nädala või kuu menüüd ette või elate üks päev korraga? 

Kommentaarid

  1. Minul on 4-liikmeline pere. Iga kuu kirjutan üles mida poest vaja. Vaatan üle kõikide poodide sooduspakkumised. Käin alati nimekirjaga poes. Ja toidule umbes kulub 200euri. Elan linnast paar km väljas.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused