Oh hambavalu, oh hambavalu, millal Sina küll ära lähed?


See näopool on paistes, kuhu mu käsi pildil toetub.
Õnneks pildil pole seda paistetust nii väga näha. :/

Alles ma siin blogis ju kilkasin, et tegin ikka suure eneseületuse ning läksin vabatahtlikult hambaarstile. Noh jah, ega see nii lihtsalt ei lõppenudki.
Nimelt päev pärast hambaarstil käiku hakkas mu parandatud hammas meeletult valutama. No ikka nii meeletult, et ma lausa mitu õhtut jutti nutsin. 
Peaaegu et mitte miski ei aidanud. Käisin ju apteegis ja küsisin konkreetselt rohtu hambavalu vastu. Pakuti siis sellist valuvaigistit nagu Nalgesin. 
Kui te arvate, et see mind aitas, siis NOUP, täiesti mõttetu ravim. Ei olnud sellest mitte mingit tolku. 

Õnneks ma kuulasin ka naabrinaise soovitust osta Efferalgani kihisevaid tablette. Tegin endale hästi kange rohu. Ehk siis tablett ja hästi vähe vett. Loksutasin siis segu oma valutava hamba peal ja jõin siis ta niimoodi lõpuks ära ka. 15 mintuti ja mõjus. Päeval kestis mõju 2 tundi, öösiti venitas ikka kolme tunnini välja. Siis hakkas see tappev valu mind taas piinama. Ja pidin jälle uue tableti sisse jooma. 
Nii ma kahepäevaga terve paki (16 tabletti) ära tarbisingi. 


Kolmapäeva õhtul olin ma siiski väga meeleheitel sellest valus ning kirjutasin oma hambaarstile. Ta vastas, et kuna tegu oli väga sügava auguga, siis jõudis vist infektsioon närvini. Ja et järgmisel päeval (nlejapäeval) on teine arst tööl ja et ma käiksin tema juurest läbi, et ta äkki paneb rohtu. 
Läksingi siis neljapäeval arstile. Seal aga saadeti mind pika puuga minema. Öeld, et järjekorrad on pikad ja lihtsalt vahele ei saa nad mind võtta ja et ma läheksin perearsti juurde, et too mulle antibiootikumi välja kirjutaks. Ma tegelikult ju mõistan, et järjekorrad on pikad ja et nad ei saa lampi vahele võtta, aga sealt kabinetist väljusin ma ikkagi nuttes, sest see valu oli ju nii kannatamatu. 
Käisin siiski perearstikeskusest ka läbi ja lasin antibiootikumi välja kirjutada. 
Neljapäeva öö vastu reedet oli kõige hullem. Ma tundsin kuidas pool mu nägu paiste läks, valu oli julm. 

Tegin siis reede hommikul kindla plaani - viisin Karli lasteaeda, Siimu sõbranna juurde ja läksin enne kella üheksat (enne hambaarsti vastuvõttu) hambaarsti ukse taha passima. õnneks 9.15 juba tekksiki neil väike auk ning nad said mu vastu võtta. Puuriti uude plommi auk, pandi rohi ning ajutine plomm peale. Mina, kes ma hambaarste ja puure jne meeletult kardan, seekord olin ma seal lihtsalt suu ammuli ja ei tundnud mitte midagi. Ise samal ajal mõtlesin veel, et ma olen juba nii mitu päeva seda valu pidanud kannatama, et enam küll valusam olla ei saa. Paar korda ma siiski meeletust valust seal hambaarsti toolis võpatasin, eeldan, et see oli hetk kui nad mu hambanärvi vastu läksid. 15 minutit ja oligi tehtud. Kirjutati uus aeg 26. novembriks ning küsiti 3 eurot. Sellega saigi siis kõik mu hambaravihüvitisest kasutatud. Ehk kokku kahe korra peale oli tegelikult arve 100 euro, mina maksin 15eurot ning hüvitis oli 85 eurot. 
Tore, et nii paljugi siis rahaliselt abi sain. 

Aga kui te arvate, et sellega oli piuhpauh mu hambavalu läinud, siis oooooo ei. Ikka mitu mitu tundi tundsin ma seda meeletut hambavalu, aga valuvaigistit ma enam ei hakanud võtma. Siis hambavalu kadus. Aga nüüd valutab see paistes põsk mul. Ei saa ma naerda, naeratada ega korralikult suudki lahti teha - valus on. 

Loodan, et see paistetus tõmbab ka ikka alla ning ma saan normaalselt jälle elada, süüa ja magada. 
Hambad on ju teadupärast inimese kõige kallim vara, hoidke neid ikka korras ja käige korrapäraselt hambaarstil ja peske hambaid ka!

PS: Mitu inimest soovitasid mul kasutada nelki. Panna see valutava hamba vastu, et suretada hambanärv. Aga mind see küll ei aidanud. Lugesin veel internetist, et nelk pidi hambaid langundama.  



Kommentaarid

  1. Hambaarstid soovitavad hambavalu vastu kombineeritud valuvaigistit. Üks ibuprofeen ja üks paratsetamool korraga sisse võtta. Toimib väga efektiivselt ja pikaajaliselt. Kahju, et Kadrina hambaarst sellest ei rääkinud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kahjuks kuulen sellest tõesti esimest korda. :/

      Kustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused