väsimus segab mu elu


Kirjutasin märtsi alguses, kui väsinud ma kogu aeg olen ja et ma ei tea enam milles asi on. (Postituse selle kohta leiad SIIT)

Sain sellele postitusele palju vastukaja -  pakuti, mis mul viga võib olla või mida ma võiksin teha väsimuse vastu, samuti kirjutasid mõned inimesed, et neid vaevab sama mure - igavene väsimus.
Pakuti siis välja, et võib olla näiteks vitamiinide ja mingite muude ainete puudus, näiteks magneesimi, raua või D-vitamiini.

Samuti ilmnes, et tegu võib olla ka kilpnäärme ala- või ületalitlusega. Kilpnäärmega seoses meenus ka, et mu õel juhuslikult avastati eelmine aasta, et tal on kilpnäärme alatalitlus.
Väsimus on muutnud mu täiesti teiseks inimeseks. Kui ma olen väsinud, siis muutun ma väga kergelt närviliseks, tigedaks, pahuraks ning üleüldse emotsionaalseks ning ärritun väga kergesti ka kõige tühisemate asjade peale.

Minu postituse peale kirjutas ka mulle üks endine koolikaaslane:  "Hei! Märkasin su blogipostitust väsimuse kohta  Mõtlesin, et olen erialaselt pädev sulle natukene nõu andma  Enamasti on väsimus tingitud madalast hemoglobiinist (tavaliselt tingitud rauapuudusest) või D-vitamiini puudusest (kui D-vitamiini regulaarselt juurde ei võta, siis on tulemus üsna kindlasti madalam kui peaks). Hemoglobiini näitu saab perearstikeskuses ilma perearsti nõusolekuta kontrollida, D-vitamiini näidu kontrollimiseks on tema nõusolekut vaja  Hemoglobiini näidu saad mõne minutiga teada "

Paar nädalat seedisin asja ning lõpuks õe palvel ikkagi pöördusin perearstikeskusesse ning tegin vajalikud analüüsid ära. 
Hemoglobiin korras 
Kilpnääre korras 

See võib kõlada natukene tobedalt, aga pean olema aus ning tunnistama, et ma olin isegi natukene pettunud, et see kilpnäärme mul korras oli. Nimelt just selletõttu, et ma nii lootsin, et ma leian selle põhjuse, miks ma nii väsinud olen. Samas on ju see tore, et sellised näitajad mul korras on. 

See piiritu väsimus ei piina mind mitte nädalaid, kuid, vaid tõesti juba mitu aastat. Ning minu arvates läheb see kogu aeg aina hullemaks ehk ma muutun iga hetkega aina rohkem väsinumaks. 
Kui Karl Hendrik sündis, siis temaga oli raske, ta kisas beebina palju, öösiti pidi temaga tunde üleval istuma. See oli väga kurnav periood. Siim Sander on ka temaga võrreldes väga vaikne. Sööb öösel paar korda ja magab ilusti edasi. Ma saan öösel koos mitmete ärkamistega kuskil 7-8 tundi magada, aga ma olen veel väsinum, kui kaks aastat tagasi, kui Karl alles beebi oli. 

Hakkasin nädal tagasi igaks juhuks D-vitamiini juurde sööma ning olen ka erinevaid vitamiinijooke hakanud vahelduseks jooma. Aga ma ei tea, kas see mind aitab. 
Ma olen tõesti kurnatud ja jube kurb, sest see väsimus viib mu lihtsalt varsti hauda. See viib mind sügavale masendusse ja depressiooni. Ma lihtsalt ei tea mida teha. 

Või ongi mul stress ja depressioon ja hoopis seetõttu olen väsinud? Kuidas ma seda nüüd teada saan? Ja millal olen ma jälle endine? Selline nagu mõned aastad tagasi - rõõmus, energiline, aktiivne ja motivatsioonist ülekülvatud? Kui ma näiteks praegu koolis peaks käima, siis tõenäoliselt ma lääks sellele koolile kiirelt käega, just selle pideva väsimuse tõttu. 

Ainus mis mind siiani natukene on aidanud, on see, kui Siim päeval magab ja ma ise ka tunniks-kaheks teki alla poen ja silma looja lasen. Ning täna mõistsin, et ka väske õhk teeb vahelduseks head. 

Kõik näidud näitavad nagu mul oleks raudne tervis, aga ise tunnen nagu oleksin üks õnnetu hing nõrga kesta sees. 

Kui kellegi on veel ideid, mis proove, analüüse ma võiks igaks juhuks veel teha, siis andke märku! Ma nagu päriselt tahan teada, mis mul viga on, sest see segab jubedalt minu igapäevast elu. See segab mu pere elu. 



Kommentaarid

  1. Hei! Lase ka rauda ehk ferritiini kontrollisa. Selleks jah perearsti saatekirja vaja, aga ma usun, et kui talle ära seletada, siis ei tohiks probleemi tekkida. Mul oli ka hemoglobiin väga okei, aga ferritiin oli peaaegu null :( Ja D ning B vitamiini lase ka tal kontrollida ;)

    VastaKustuta
  2. Kui hemoglobiin korras, siis võib-olla B-vitamiinide puudus. B-vitamiinide varu organismis peaks ainult paar nädalat olema - vitamiinidest, minetaalidest kõige lühema varuga.

    Aga kui täpselt ei tea, siis soovitaks multivitamiini+mineraale proovida. Nt apteegis selline valida, kus kõige rohkem võinalikult palju erinevaid vitamiine ja erinevaid mineraale sees on. Äkki saab seda ka juurde, mille puudus on, kui on :)

    Ise võtsin keskkoolis ühe korra juhuslikult GNLD Formula IV vist multivitamiine vm ja üks päev peale nende võtmist sain aru, et ma ise kavarem aru ei saanud, milline väsimus peal oli kogu aeg. Hiljem olen muid multivitamiine võtnud aeg-ajalt harva.

    Korralikud multivitamiinid+mineraalid peaksid odavamad tulema, kui igapäevaselt vitamiinilisanditega jooke juua, kus ei ole nii palju aineid sees.

    VastaKustuta
  3. Mina ka soovitan ikka ferritiini kontrollida. Ise käisin veel doonoriks, hemoglobiin korras, aga no kui ma ikka väsinud olen ja magada tahan(ma pm ei taha kunagi magada, hommikul koos kukega üleval), siis on midagi korrast ära. Trenni teha ei jõudnud, iga väike asi ajas närvi+ und oli alati vähe. Rahutud jalad olid ka. Läksin perearstile ja küsisin otse, sain proovi ja pm kõik peale hmglb oli nullis. Järgnes loomulikud 4kuud ravi 2tbl päevas kuigi enesetunde järgi piisas kuust. Siis nad ei saanud aru, et kui mul peale 1kuu ravi oli enesetunne super jälle, et kaua ma selle aneemiaga elanud siis olen. Toonitan, ise veel doonor olles. :D

    VastaKustuta
  4. Asi ei pruugi olla vitamiinides või kes teab millest. Ma aasta lapsega kodus olnud, magan söön korralikukt, tarbin vitamiine. Kuid enesetunne siiski nagu laibal :D imetamine võtab kehast palju ära(pole kursis kas imetad veel, mina annan igastahes rinda) lisaks sinna kõrvale lapse ja koduga tegelemine. See kõik kurnabki lõpuks ära :)

    VastaKustuta
  5. Kas teil on vaja laenu? Siin on võimalus rahalises olukorras olevatele inimestele ja neile, kes soovivad oma elus rahalist tõusu, anname laenu väga mõistliku intressimääraga, anname välja igasuguse laenu võla laenu, ärilaenu, meditsiinilaenu, eluasemelaenu, üliõpilast laenu jne, et aidata rahval finantskriisist. Ettevõtte nimi: PLUTO CREDIT FINANCE HOME. Võta meiega ühendust juba täna
    Rahalise abi e-post: plutocreditfinancier@gmail.com
    Mida: +18474539904

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused