Võtta laenu või koguda aastaid?

Karl Hendrikul on ka uhkem auto kui mul :O

Ma ei salga ega eitagi, et mina olen see laenude vastane inimene, kellele mitte üks raas ei meeldi võtta laenu. Pole võtnud ega ei kavatse võtta ka. Võlg on võõra oma nagu öeldakse ning mulle meeldib tunda uhkust iseenda raha üle ning selle üle, kui ma olen ise midagi soetanud. 
Sellepärast vist ongi minu elus nii tähtsaks teemaks raha kogumine ja säästmine.

Peale seda kui meie pere suurenes, on saanud meie unistuseks saada endale suurem kodu. Kas siis suurem korter või maja. Selleks on aga vaja raha kõrvale panna ja koguda, et paari aasta pärast me oma unistuse teoks saaks teha. Meie praeguseks koduks on ühetoaline korter, mis on vaid 20 ruutmeetrit suur. Kuigi hetkel ei tunne me nii väga ruumipuudust ning tunneme end siin hubaselt, siis paari aasta pärast kui lapsed suuremad on, tahaks ikka päris oma maja. Nii kaua tuleb aga järjekindlalt raha koguda.

Aga miks mitte võtta laenu?

Laenu võtmisega on see eelis, et täna võtan laenu, homme ostan kodu ning nt mingi 5 aastat maksan.
Mitu inimest on öelnud, et "mis vahet sel on, kas ma panen kõrval raha iga kuu mingi teatud summa või maksan laenu?"
Vahe on tegelikult olemas. Jah, kui ma võtan laenu, saan ma ka kohe endale soovitud asja soetada. Aga kui ma kogun raha, siis saan soetada asja endale alles siis, kui raha koos, aasta, paari pärast.
Teine vahe on aga see, et laenuga peab tagasi maksma intressi. See tähendab, et lõppkokkuvõttes läheb see "kohe asja tahtmine" rohkem maksma.

Mina ei taha olla tüüpiline eestlane, kes sõidab uhke autoga, elab suures majas ja maksab elu aeg laenu. Mis siis saab, kui mul kindel sissetuleku allikas ära kaob? Ma ei saa ju siis laenu edasi maksta. Kogumisega on ju natuke lihtsam, kui raha pole, siis pole ja jääb üks kuu kõrvale panemata, aga midagi väga sellest ju ei juhtu.

Ma tahaks ikka kunagi uhkustada, et näe, ma ostsin selle uhke auto päris oma raha eest. Päris enda teenitud ja kogutud raha eest. Ei, ma ei pea 5 aastat seda autot tagant järgi maksma.

Ma ei taha elada teadmisega, et kui äkki ma peaksin nt töö kaotama, siis võin ma lõpuks ilma jääda ka oma kodust. No ei taha. Kui ma jään ilma tööst, siis mul on vähemalt midagigi. Oma kodu, või auto või mis iganes.

Mulle ei meeldi isegi järelmaksuga asju võtta, sest tagasi peab ju lõppkokkuvõttes rohkem maksma. Olen võtnud ainult arvuti järelmaksuga. Ning jumala tänu, saab seegi mul paari kuu pärast läbi. Siiamaani tunnen süümekaid, et miks ma selle järekaga võtsin. Oleks võinud ikka paar kuud oodata ja lihtsalt osta selle arvuti. :D Ja odavamalt. :D

Niiet jah, mina ja laenud oleme täielikud vastandid. Ja me nagu üldse ei tõmbu. :D

Kas Te olete võimeline mitu aastat raha koguma? Või pigem eelistate minna kergema vastupanu teed ja võtaksite laenu? Rääkige enda positiivsetest ja negatiivsetest kogemustest laenuvõtmisega? 

PS: Ärge mõistke mind jälle valesti! Kui Te olete laenu võtnud, siis mul ükskõik, see ei tee teid minu silmis halvemaks inimeseks. :D Lihtsalt MULLE ei meeldi laenu võtta. :D Ja igal juhul eelistan enne kogumist, kui laenu võtmist. :D




Kommentaarid

  1. Kui me elukaaslasega kokku hakkasime, siis olime mõlemad sama meelt, et üürida ei kavatse (mahavisatud raha) ning korterit ka ei soovi osta. Ostsime maamaja ja 15 ha maad. Igakuine pangalaen on kindlustuse ja kõigega kokku 200 eurot. Nii ei ole ka siis muret kui üks meist töötuks jääb, selle 200 eurot kraabime ikka kokku. Ja meil on oma kodu, kus lapsed saavad võrratu lapsepõlve ja meie vaikust ja rahu nautida. Maksame ainult pangale (jah, intressiga) aga iga oma kodus veedetud hetk on seda väärt.

    Ma tean lihtsalt, et ainult igakuiselt maja ostuks kogudes, teeksime seda siiani. Laenu võttes oleme saanud nüüd juba 4 aastat oma kodu ehitada, remontida, seda idülli nautida enne kui lapsed saame ja nad suuremaks kasvavad.

    VastaKustuta
  2. Pigem maksan korteri eest pangale laenu kui kellelegi üüri summat :) Sest kuskil vaja elada ja nii kaua kuni koguks ise korteri või maja raha siis peaks elama ju vanemate kulul et ei oleks üüriga korterit? Seega oleneb kust nurgast asja vaadata :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah, selle nurga alt vaadates on Sul täiesti õigus.
      Lihtsalt meil hetkel olukord, kus me üüri ei pea maksma, kuna tegu on mu ema korteriga. Ema ise elab maal, majas. :)

      Kustuta
  3. Tere
    See on teavitada üldsust, et rooma-katoliku kristlik organisatsioon on avanud rahalise võimaluse, et aidata abivajajaid inimesi, näiteks rahalist abi. Nii et kui teil on rahalisi raskusi või kui teil on mingeid rahalisi probleeme ja kui teil on oma äritegevuse alustamiseks vajalikud vahendid või peate oma arveid maksma välja oma pika ja lühiajalise kestusega ning madala intressimääraga 2% aastas üksikisikutele ja ettevõtetele. Palun võtke meiega ühendust täna e-posti aadressil: (romancatholic19@gmail.com) Piibel ütleb (Lk 11:10) kõigile, kes küsib saab; see, kes otsib otsib; ja koputama avaneb uks. Nii et ärge unustage seda võimalust, sest Jeesus on eile, täna ja igavesti sama. Palun, see on mõeldud tõsiselt mõtlemiseks ja Jumalale, kes kardab inimesi, võta meie siirast tervitusi Rooma katoliku kristlikust organisatsioonist. Võtke meiega ühendust täna selle e-posti teel: (romancatholic19@gmail.com)

    VastaKustuta
  4. Laenukrediidiasutused säästsid mind, kui polnud lootustki (loancreditinstitutions00@gmail.com)

    Tere, kõik siin foorumis olevad inimesed, olen John Michael
    USA-st, ma ei suuda uskuda, et jumal tegelikult eksisteerib alles siis, kui mind lunastati ja päästeti rahalisest sidemest. Olin sattunud finantskriisi ja pidin maksma mõned arved. Proovisin abi otsida pankadest, kuid tulutult, proovisin abi otsida ka Internetist, vaid selleks, et kohtuda petturitega, kes teesklesid end eraviisiliseks laenuandjaks ja tegid mu 15000 dollarist lahti ega saanud mu laenu, alles siis, kui JUMAL tutvustas mind hr. Eelija sõber, kes päästeti rahalistest probleemidest ja hr Elijah andis talle 100 000,00 dollari suuruse laenu, nii et võtsin ta nõuande ja võtsin ühendust Moore Loan Company'ga ning ühe nädala jooksul anti mulle mulle 250 000 dollari suurune laen. ma soovitan kõigil, kes otsivad madalat 2% intressimääraga laenu. Teen seda seetõttu, et olen nii õnnelik, et olen finantssõltuvusest väljas ja olen jälle rõõmu täis ning elu on tänu Jumalale ja härra Eelijale lihtne. Laenukrediidiasutustega saate ühendust võtta aadressil (loancreditinstitutions00@gmail.com) VÕI WhatsApp: +393510483991

    VastaKustuta
  5. Laenukrediidiasutused säästsid mind, kui polnud lootustki (loancreditinstitutions00@gmail.com)

    Tere, kõik siin foorumis olevad inimesed, olen John Michael
    USA-st, ma ei suuda uskuda, et jumal tegelikult eksisteerib alles siis, kui mind lunastati ja päästeti rahalisest sidemest. Olin sattunud finantskriisi ja pidin maksma mõned arved. Proovisin abi otsida pankadest, kuid tulutult, proovisin abi otsida ka Internetist, vaid selleks, et kohtuda petturitega, kes teesklesid end eraviisiliseks laenuandjaks ja tegid mu 15000 dollarist lahti ega saanud mu laenu, alles siis, kui JUMAL tutvustas mind hr. Eelija sõber, kes päästeti rahalistest probleemidest ja hr Elijah andis talle 100 000,00 dollari suuruse laenu, nii et võtsin ta nõuande ja võtsin ühendust Moore Loan Company'ga ning ühe nädala jooksul anti mulle mulle 250 000 dollari suurune laen. ma soovitan kõigil, kes otsivad madalat 2% intressimääraga laenu. Teen seda seetõttu, et olen nii õnnelik, et olen finantssõltuvusest väljas ja olen jälle rõõmu täis ning elu on tänu Jumalale ja härra Eelijale lihtne. Laenukrediidiasutustega saate ühendust võtta aadressil (loancreditinstitutions00@gmail.com) VÕI WhatsApp: +393510483991

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused