Ilutulestik - jah või ei?



Ma pole ammu mingil teemal arvamust avaldanud ning kuna just oli aastavahetus, mõtlesin, et räägiks natuke ilutulestikust. Tean, et see võib paljudes inimestes vastakaid tundeid ja arvamusi tekitada, aga minu blogi, minu mõtted, minu arvamused.

Ma pole kunagi ise ilutulestikku ostnud, sest see tundub minu arust kõige mõttetuma raha raiskamisena, mida üks inimeseloom võib teha. Ühtlasi on tegu ka üsnagi ohtliku ostuga. 
Kindlasti olete kursis sellega, et Sakus süttis raketitabamuse tagajärjel Nurmiko aiand. Kellegi elutöö hävis. Miks? Sest keegi mõtles, et võiks lasta ilutulestikku.

Ilutulestikku on küll tore ja ilus vaadata, aga kas seda on siis vaja nii palju? Kui ma aastavahaetusel aknast vaatasin Tapa keskväljakul olevat ilutulestikku, läbisid mu keha külmavärinad ja hirmujudinad, kui ma mingi hetk nägin, et osad raketid hoopis horisontaalselt majade poole lendasid.

Raketid pole ohtlikud mitte ainult hoonetele, vaid ka inimestele. Narvas sai ilutulestiku raketiga näovigastusi 12-aastane poiss. Ja ise nägin ka aastavahetusel, kuidas üks mees ilutulestikku süütas ja pisike mingi 4-5 aastane laps oli ninapidi juures. Õnneks tiriti laps õigel hetkel ikka eemale ja midagi ei juhtunud. Ja ma ei taha mõeldagi, mis oleks võinud juhtuda.

Teate ju küll väljendit "raha tuulde loopima"? Just seda ongi ilutulestikud, raha tuulde laskmine sõna kõige otsesemas mõttes. Mida kõike võiks selle rahaga teha? Kasvõi annetada? Selle soti asemel, mis mõni aastavahetusel taevasse lasi, oleks võinud selle kinkida tõelistele abivajajatele. Kellelegi, kes võib-olla võitleb selle nimel, et uut aastavahetust üldse näha.
Mina olen küll arvamusel, et ilutulestikud tuleks ehk ära keelata.
Kellegi jaoks paar minutit ilu, rikkus kellegi teise jaoks terve elutöö ära.

Või siis tuleks nende müüki piirata, kuu aega ilutulestiku müüki on minu arust liiga pikk aeg. Lapsed saadavad vanemaid inimesi endale rakette ostma ning seetõttu pole ka vanusepiirangutel mingit tolku. Kõige hullem on noored huligaanid pimedatel tänavatel inimesi rakettidega hirmutavad. Nende jaoks on see lõbus, kellegi jaoks aga väga hirmutav.

Inimesed pole ainsad, kes kardavad. Ka loomadel on ilutulestike ees hirm. Mitte ainult koduloomadele, vaid ka metsloomadel. Selles osas on nemad ju täiesti kaitsetud. Itaalia ühes linnas võeti kasutusele vaikne ilutulestik, et austad loomi. (Loe lähemalt SIIT).


Ma ei ütle, et ilutulestikuga tuleks 100% ära keelata. Aga olen arvamusel, et tavainimesele võiks olla see siiski kättesaamatu. Kui niikuinii erinevad linnad panustavad ilutulestikule raha, siis milleks peavad tavainimesed veel kõrval ilutulestikku laskma?

Kas teile meeldiks, kui üks ilutulestiku rakett hävitaks teie elutöö või kodu? Ma arvan, et mitte.


Kommentaarid

Populaarsed postitused