Kriitika ja täiuslikud inimesed



Ükskõik mida me teeme või ütleme, ikka leidub kuskil keegi, kellele meie tegevus ei meeldi. Keegi, kes leiab, et tuleks hoopis teha teisiti või jätta osad asjad ütlemata.

Kunagi leidsin ühe väga hea pildi ja salvestasin selle telefonisse. Põhjusega. Sest see on nii tõsi.
Tänapäeval on lihtsalt liiga palju inimesi, kellel on teiste tegemiste kohta midagi öelda. Ning teisalt on liiga palju inimesi, kes võtavad kriitikat liiga südamesse. Inimesed ei ole iialgi rahul! Mitte iialgi! Ja mitte ükski meist.

Ma võin kindel olla, et kui on keegi, keda pidevalt kritiseeritakse, talle ette midagi ette heidetakse, siis ta ise leiab ka kellegi tegemistes vigu ning ei jäta kriitikat enda teada.
Ma olen ülitolerantne inimene, ma ei käi inimesi ja tegevusi üldiselt kritiseerimas, kui siiski.... vahel.. ikka juhtub, et ma kritiseerin kedagi või midagi.. kas endale teadmata avalikult või siis oma mõtetes.
Näiteks praegu kritiseerin ma kritiseerijaid... Hetkel olen mina see, kes nende tegevuses vigu otsib ning neid avalikult siunab. Muidugi mitte kedagi konkreetselt, aga üleüldiselt.. Ikkagi kritiseerin.

Kriitika on tänapäeval ületamatu. Kui poleks kriitikat, poleks ju ei head ega halba toodet. hea toode oleks võrdne halva tootega ning vastu pidi. Poleks head ega halba käitumist, poleks norme.. Poleks häid raamatuid ja mitte nii häid raamatuid.. JNE!

Samas minnakse kriitikaga tänapäeval väga üle piiri. Nagu see eesli lugu. Ükskõik mis pidi Sa selle eesliga liigud, ikka on see kellegi arvates vale või naeruväärne. Ja nii on igasuguste asjadega. Mõne arvates on nii lahe, et ma blogin, teine mõtleb, et ma võiksin selle blogi üldse kinni panna. Kui ma selle kinni paneks, oleks keegi väga õnnelik, aga samas leiduks kuskil keegi, kes mõtleks "loll, miks ta selle kinni pidi panema".
Riietumistiilidega on kriitika eriti karm. No nt mõndade arust on katkised teksad ülicoolid (minu arust ka), teised inimesed vaatavad, et need on nii rõvedad ja kolmandad mõtlevad, et "pshh, kas tal pole raha, et terveid teksasid osta".

Sellepärast öeldaksegi, et täiuslikkust ei eksisteeri. Ei eksisteerigi, sest inimesed ning nende arvamused on niivõrd erinevad. Maitsed ja stiilid on erinevad. Ma ei tea ühtegi inimest, kellele meeldiks korraga sama muusika, maitseks sama toit, meeldiks sama auto- või telefonimark ning kes kannaks sama riidestiili. Aga erinevuste pärast ei pea alati inimesi kõva häälega kritiseerima. Väga kehv seis oleks, kui kõigile meeldiksid samad asjad ja stiilid.

Lõpetuseks, mis ma muud oskan öelda, kriitikud: kui on võimalus, siis ära tee oma sõnadega teistele haiget, ehk on asju, mis võiks jääda Sinu väikesesse peakesse. Ning kritiseeritud inimesed: ärge iialgi võtke kriitikat südamesse. Kui võimalik, sisi õppige kriitikast, kui sealt pole midagi õppida, siis las ta olla. :) 

Kommentaarid

Populaarsed postitused