100€ kuus toidule - võimalik või võimatu?

Ma loodan, et te mäletate, et 3 nädalat tagasi kirjutasin ma postituse teemal "Toit röövib raha?" ning mul tuli idee teha nii öelda tilluke eksperiment ning koostada kuu aja vältel endale igaks nädalaks nädalamenüü, et siis pärast vaadata, kui palju kulub meie peres reaalselt raha söögile. 
Ok, möödas on hetkel kolm nädalat vaid, aga ma juba kibelen kirjutama sellest. 

Nimelt igal esmaspäeval olen ma siis võtnud ette oma postkastist leitavad kodukoha (Tapa) poodide reklaamlehed, vaadanud üle kõik sooduspakkumised ning selle järgi koostanud menüü nädalaks. 
Siin juures pean ära mainima, et kogu aeg pole ma koostatud menüü järgi toitu valmistanud, sest on juhtunud näiteks, et eelmise päeva toitu tuli nii palju, et järgneval päeval jätkub ka seda õhtusöögiks või siis on meil tulnud kahel korral selle kolme nädala jooksul isu Pitsakohviku pitsa järgi. 

Pean ära mainima ka selle, et nädalamenüü on koostatud VAID ÕHTUSÖÖKIDELE. Miks?
Sest hommikuti või lõunaks söön ma tavaliselt eelmise õhtu alles jäänud toit või siis meisterdan eelmise õhtu "jääkidest" midagi uut. Näiteks praen eelmisel õhtu keedukartulid ära ja lisan juurde muna vms. 

Arvutasin nüüd kokku, et kolme nädala peale on läinud õhtusöökideks kokku raha 53€ + pitsad 26€ =79€

Kindlasti praegu paljud mõtlevad, et mida kuradit me kodus küll sööme, et meil tegelikult NII vähe raha kulub, kuid menüü on minu arvates päris mitmekesine - 20 päeva jooksul oli kokku 13 erinevat rooga, kolmel päeval tegin sama toitu mis juba oli olnud ja kahel päeval sõime eelmise päeva toitu ning kahel päeval oli siis pitsakohviku pitsa. 
Erinevate õhtusöökide hind varieerus siis 2€-6€ vahel (välja arvatud pitsad, mis olid siis kallimad). 

Toon siis nende 13 erineva roa näited ka teile:
1) Frikadellisupp - 2.50€
2) Kanapoolkoivad, keedukartuli ja muna-kurgi salatiga - 2€
3) Pasta Bolognese - 3€
4) Ahjuliha ahjukartulitega - 3.50€
5) Broilerifilee ahjukartulite ja juurikatega - 4€
6) Kartuli-hakklihavorm - 6€
7) Guljašš - 4.50€
8) Haudeliha ja -kartul - 2.50€
9) Makaronid hakklihaga - 2.20€
10) Ahjuviinerid ja kartulipuder - 2€
11) Seljanka - 5.30€
12) Šnitsel keedukartuli ja salatiga - 3€
13) Kanapasta - 3.40€

Sooja toidu sööjaid on meil peres ainult kolm- mina, Henri ja Karl Hendrik. Karl Hendrikule muidugi ei lähe nii suurt portsu kui mulle ja Henrile. :D 

Kui teha maitsev õhtusöök soodsa hinnaga?
1) Jälgi reklaame ja soodukaid, võrdle hindu erinevates poodides!! - Mina ostan näiteks liha enamasti Rimist, sest seal on lihal peaaegu igal nädalal soodukad. Hakkliha ostan see kuu näiteks Meie poest, sest seal on sooduses. Kartulit ostan Grossist, sest seal on kg hind vaid 18 senti. 
2) Kasuta "jääke" - Kui ma ostan kilo (vahel rohkem) liha siis enamasti kasutan ma ühe toidu tegemiseks sellest ära vaid pool. Ülejäänu panen sügavkülma ning kasutan järgi jäänud liha mõni teine päev, mõne muu lihatoidu valmistamisel. 
3) Ole loov - toon täiesti suvalise näite: kui parasjagu on Maximas soodukaga kana, siis tee midagi kanast. Kui Grossis on soodukaga viinerid, siis tee midagi viineritest (ahjuviinereid, viinerikastet vms). 

Nagu näha on täitsa võimalik elada ära nii, et kulub vaid 100€ kuus toidule, tuleb olla vaid loominguline, jälgida soodukaid ning panna paika nädalamenüü, mida vajadusel saad ju iga kell muuta. 

Aga muidugi kulub meie peres raha ka sellistele muudele söögiasjadele nt õli, ketsup, või, sai, leib, vorst, šokolaad, kõrrejook jne - ka neid ostame me vaid sellest poest kus on soodukas. 
Fakt on see, et linnas elades on see kokkuhoiu teema mõnes mõttes lihtsam, mõnes mõttes raskem. 
Lihtsam, sest saad jälgida erinevate poodide hindu. 
Raskem, sest kipub olema nii, et käiakse iga päev poes. 
Ning muidugi vahel tuleb tuju minna lihtsama vastupanu teed ning osta hoopis valmistoitu, nagu meie - ostsime kahel korral pitsakohvikust pitsast. Need kaks korda läksid kokku 26€ maksma, selle raha eest oleks saanud ma teha aga terve nädalamenüü toite. :D

Muidugi ei saa unustada seda, ET kõik sõltub ikka veel sellest, kui palju on Su leibkonnas inimesi, kes reaalselt tahavad kodus sooja toitu saada. Meie peres on neid kokku hetkel 3. Need aga kellel peres on 10 last, on neid neli korda rohkem. See tähendab, et ka söögile kulub kas just 4 korda rohkem raha, aga 2-3 korda kindlasti rohkem raha.
Aga nagu "katsest" näha siis meie pisike pere tuleks 100€ kuus toiduga hakkama. Peab olema vaid järjepidevust ja tahet! :)

Järgmises postituses jagan teiega paari oma odava lemmiktoidu retsepti. Püsige lainel!




Kommentaarid

Populaarsed postitused