Mida teha oma eluga edasi?

Kätte on jõudnud mu elus üks keeruline periood, kus ma pean mõtlema sellele, mida oma eluga edasi teha ning kuhu ma tahaksin jõuda?

Nagu Te teate, siis õpin ma Tallinna Tehnikaülikoolis Soojusenergeetikat. Või oleks õigem öelda, õppisin? 
Meie kursus on soojusenergeetika erialal viimane kursus ning peale meie kursust seda eriala enam olemas pole. 
Hetkel jookseb Bakalaureuses kolmas aasta. Mina olen sellest kolmest aastast enamus aja olnud lapsehooldupuhkusel ja päriselt on mul tehtud vaid 1 aasta. Kui tavaliselt akadeemilisel puhkusel viibijatel on võimalus järgmise aasta kursusega liituda ja järgi teha, siis minul seda võimalust ju pole, sest meist järgnevat kursust pole. 

Ma tean tegelikult, et mingil määral oleks mul tegelikult võimalik see eriala lõpetada, aga mulle hetkel tundub, et lihtsam on valida uus eriala. 
Siin tekib aga uus probleem ja küsimus: milline eriala valida järgnevaks sügiseks? 
See mis ma nüüd ütlen võib tunduda tobe, aga ma tahan olla aus ja oma päris mõtted siiski kirja panna. 

Nimelt olen ma aru saanud, et tegelikult see ÜLIKOOL ei anna väga midagi. Ok, ma saan paberi, et olen lõpetanud selletolle eriala ning nii on lihtsam sellele erialale tööle saada. Samuti tutvud paljude erinevate firmadega, kuhu tulevikus on võimalik tööle asuda. Aga samas seda praktikat on minu arust ikka liiga vähe ning see mida seal ülikoolis õpime, seda ei pruugi tegelikult absull ju vaja minna. Ning hetkel ongi mu elus selline hetk, kus ma lihtsalt MOE pärast tahaksin selle õnnetu Bakalaureuse ära lõpetada. 

Soojusenergeetika eriala on lahe, kuid tundub, et see ikka pole väga minu teema. Aga kuidas ma peaksin üldse teadma, mis siis on minu teema? Mis on see eriala mis on minu jaoks ja mida ma võiksin õppima minna?
Ma tahaks midagi lahedat teha ja midagi mis mulle meeldib, aga ma ei tea mis mulle meeldib. 
Ok mulle meeldib matemaatika, aga mis ma sellega teen? Lähen mata õpsiks või? See pole jälle see, millest ma unistanud olen. 
Ma nii mäletan, et kui ma olin mingi 15, siis ma unistasin sellest, et minust saaks sotsiaaltöötaja. Eks mu unistused on alati olnud seotud inimeste abistamisega.

Omg, ma ei tea no. mul on järgmise sügiseni aega, aga ma nii kardan, et ma ei mõtle välja seda, mida ma teha tahan. :/

Kommentaarid

  1. Tead, mina õpin sotsiaaltööd. Tõesti on väga huvitav ala! Ma olen saanud väga palju teadmisi, mida annab ära kasutada ka koduses/isiklikus elus. Ehk siis need on päriselt ka vajalikud teadmised, mis ei ole olulised ainult selle jaoks, et ülikool lõpetada.
    Kui sa tahad rohkem praktikat, siis on rakenduskõrgkool ehk parim valik?
    Mina ise valisin Lääne-Viru Rakenduskõrgkooli ja seal on tõesti palju praktikat. Igal semestril üks. Ma nüüd täpset pikkust ei mäleta (ja ei viitsi paberitest vaadata, aga 230+ tundi). Heaks plussiks on seegi, et kõik sotsi praktikad on tehtavad Tapal (okei, ametnikupraksi kohta olen kuulnud, et mitte, aga kindlalt ei tea, sest läksin enne seda lapsega akadeemilisele :D).
    Kõlasin praegu nagu reklaamipaus, aga ehk oli abiks mõtete edasiarendamisel. Jõudu valiku tegemisel! :)

    VastaKustuta
  2. Tere, Terje! Eraiala reaalainetes (antud juhul matemaatikas) avab sulle palju rohkem uksi kui sa hetkel arvata oskad. Kindlasti mitte ei ole ainuke valik parast õpingute loppu alustada karjaari ainult õpetajana. Pigem näitab bakalaureuse kraad reaalainetes, et oled lahtise peaga ja see annab sulle tugeva aluse jatkata õpinguid magistris/spetsialiseeruda või avab palju uksi tooturul. TTU on uks parimaid ülikooli Eestis ja kohe kindlasti soovitaksin sul hariduse omandada pigem seal. Kahjuks või onneks tanapaeva ühiskonnas avab bakalaureuse kraad palju uksi, võimaldab korgema palgalist tood ja rohkem võimalusi. Ma ise ei ole kohe kindlasti reaalainetes olnud just kõige tugevam, kuid mõnda aega juba tooturul ringi vaadates annab kraad reaalainetest kindlasti kohe eelise! Eriti praegusel tehnoloogia ajastul. Lisaks, paljud tookohad ei võta isegi jutule kui kraadi ei ole omandatud. Muidugi oleneb, mis su eesmargid on ja kuhu kandideerid :). Sa ei peagi täpselt teadma kellena täpselt tootada soovid. See tuleb ajaga, pigem on oluline õpinguid jatkata ja elus edasi liikuda :).

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused