Lapse lõunauni - püha aeg iseendale

Siim Sander
Ma mäletan päris hästi, kui ise veel väike olin. Tihti olid mu õetütred meie juures ning mäletan mega hästi, kuidas meile lihtsalt ei mahtunud pähe, miks me peame LÕUNAUND magama. Miks ei võiks mängida hoopis? Või käkki keerata? "Me oleme ausalt vaikselt" - oli põhiline lause, sest arvasime, et me lihtsalt segame mu vanemaid. 

Veel on mul meeles, et väga tihti viskasime unega vempu mu emale. Kuna ta valvas kuni me magama jääme, siis me tihti teesklesime, et magama ja kui ta ära oli toast läinud, rääkisime niisama teki all juttu. Samas palju tuli ette kordi, kus me teesklesime magama jäämist ja lõpuks vajusimegi ära. 

Mida vanemaks sain, seda rohkem sai selgeks, kui tähtis on uni meie elus. Vahet pole, kas käid tööl, koolis või oled lastega kodune, ikka tahaks oma normi täis magada, kui mitte järjest, siis jupiti. 
Karl Hendrikuga on selles suhtes vedanud - ta magab kenasti lõunaund.

Samas nüüd, kui ma olen ise lapsevanem, mõistan ma täielikult, miks ema meid lõunaunne pani. 
Esiteks sellepärast, et laps peab vahepeal puhkama ka mängimisest. 
Karl Hendrik
Teiseks sellepärast, et lapsevanem saaks teha ka omi toimetusi - niiöelda, aeg iseenda jaoks. Mina isiklikult saan laste lõunaune aeg koristada, blogida, magada või süüa teha. 

Kuidas saada laps lõunaunele?

Kuskil juuni kuuni oli nii, et pidin Karl Hendrikut vägisi kaisus hoidma, et ta magama jääks. Sel ajal ta muidugi jõi veel lutipudelist piima ning siis oli ta rahulikum. Kuskil siis juuni kuust alates hakkas ta aga ise magama jääma enda voodis. Jonnis küll veidike ringi, aga mingi hetk läks enda voodisse ja jäi magama. Ööunega oli sama lugu. 

Nüüd ongi välja kujunenud, et lõunaune ajaks tõmbame oma head tumepunased rulood alla, tuba on mõnusalt pime, Karli panen tema enda voodisse. Omaette ta seal natuke pobiseb ja mingi hetk ta juba magab. 
Lõunaund magab ta täiesti nii nagu jumal juhatab. Vahel pool tundi, vahel kolm tundi. Kõik oleneb sellest kui vaikne toas on, kuna meil on ühetoaline korter siis vaikus on vaid siis, kui ma ise ka magama selleks ajaks heidan. 

Kas Teie lapsed magavad lõunaund? Kui kaua? Kas nad jäävad ise lõunaunne või peate neid selleks aitama, nt kaissu võtma? 


Kommentaarid

Populaarsed postitused