mida Sa uimerdad, rsk



Ärge pahandage, et mu postitusel selline pealkiri on, aga see vandesõna meeldib mulle seal lõpus. 
Aga eks see ole nii, et kui keegi Su ees uimerdab, siis omaette ikka siunad ja vannud, et "litsu gaasi", "sõida kiiremini", või "ära uimerda". Samas mis see omaette siunamine ikka annab, kui eesoleva autojuht Sind niikuinii ei kuule. 

Kadrina gruppi postitati paar päeva tagasi teema: 
"LP.autojuht kes sa hommikuti sõidad Rakvere poole ja korjad oma järgi kilomeetrite pikkuse saba, kui sa ei suuda tagada normaalset liiklusvoolu, siis sõida bussiga. LE on põhjendamatult aeglase sõidu kohta ka midagi öeldud. Otsi palun see koht üles ja tee omad järeldused."

No jah, mina olen tegelikult ka see omaette pobiseja, kui keegi mu ees aeglaselt sõidab. Samas ma ei tea kunagi, mis põhjusel ta mu ees aeglaselt sõidab. Võib-olla on tegemist vanemas eas mehe või naisega ning tal vanust juba nii palju, et kardab kiiremini sõita. Aga samas sõidud tuleb ju ära teha. Jah, võiks ju minna ka bussiga, aga võib-olla peab ta minema arsti juurde ning jalad on nii haiged, et bussijaamast arsti juurde kõndida on raske?

Põhjuseid võib olla erinevaid ja palju. Kui teeolud on kehvad ja mul on autos lapsed, siis sorri, aga mina sõidan ka vahel nii umbes 80-ga. Sest ma ei taha, et mu auto sulalumes lappama läheks ja ma oma lastega kuskil kraavis lõpetaksin. Või laibakotis. 

Sõidukogemust on mul juba neli aastat. Kui lapsi polnud, olin ma paadunud kihutaja. Aga laste pärast ma küll riskima ei hakka. 

Tegin natuke uurimistööd ning Maanteeameti leheküljel Tark tee (LINK) on selgelt kirjas, et :

Meeldetuletuseks sõidukijuhtidele liiklemisel talvistes teeoludes: 

* Vali tee- ja ilmastikuoludele ning enda sõidukogemusele sobiv sõidukiirus. Lubatud suurim sõidukiirus ei ole kohustuslik.
* Talviseks sõiduks vali ikka talvine tempo! Naast- ja lamellrehvid ei lisa turvalisust, kui Sa talvel suvise kiirusega sõidad.
* Varu aega – maantee ei ole koht, kus teha tasa oma päevast ajagraafikut. 
* Libeduse oht on kõige suurem sildadel, viaduktidel, metsavahelistel teelõikudel, ristmike kiirendus- ja aeglustusradadel, bussipeatuste läheduses, raudteeülesõitudel. Neis kohtades toimub rohkem pidurdamisi ja kiirendamisi ning lumi ja jää lihvitakse kiiremini libedaks. 
* Liiklusõnnetuste tappev jõud tuleb sõidukiirusest. Kiiruse valik on iga juhi enda otsustada ja vastutada. 

JNEJNE.
Tsekkige ise seda lehekülge, seal on ka reaalselt päevade kaupa välja toodud, mis ilma- ja teeolud on. Näiteks täna kell 6.00 on kirjutatud: 


Varahommikul on teekatted põhi- ja suurematel tugiteedel niisked või märjad. 



Ilmaprognoosi kohaselt on hommikul pilves selgimistega olulise sajuta ilm. Paiguti võib olla udu. Päeval on oodata Kagu-Eestis vihma ja lörtsi. Õhutemperatuur püsib päeva jooksul plusspoolel. 



Maanteeamet tuletab meelde, et sõidu ajal tuleb alati kinnitada turvavöö nii auto tagaistmel kui ka linnadevahelises bussis. Turvavöö kinnitamine on oluline nii reisija enda kui ka kaasreisijate ohutuse tagamiseks. 

Niiet, sõidke ikka nii nagu tunnete. Kolonni tekitaja on siiski see, kes esimesest autost mööda ei julge sõita. Kui ilmastikuolud on kehvad möödasõitmiseks, siis on nad kehvad ka piirkiirusel sõitmiseks. 
Tolle postituse juures tahaksin ära ka märkida ühe väga hea kommentaari: 
"Tööstuse tänava otsast Moonaküla risti on 11,4km. Sellest võib maha võtta 1,2km kiirusepiirangut Hulja vahel ja 200m enne Moonaküla. jääb puhat teekonda, kus 90 on lubatud järele ümmargune 10km.
Selle maa peale on ajaline vahe 90-ga sõitmisel ja 75-ga sõitmisel 1 minut ja 30 sekundit. Kas tõesti on see põhjus nii närvi minna, et FB-sse kaeblema tulla?"

PS: Ma nõustun, et kui sõidad aeglaselt (no ikka väga aeglaselt) ja Sinu taha on kogunenud kolonn, siis tuleks tee äärde seisma jääda ja nad mööda lasta. Aga mõni inimene ei tule selle pealegi. 
Ning tasub ka mainida, et kui ma vahel olen aeglaselt sõitnud ja minu taha on sõiduk ilmunud ning vastu autot ei tule, siis olen suunaga märku andnud, et ta mööda läheks, kui möödasõit on ohutu. Aga teate vahel see sõiduk ikkagi ei lähe mööda ja jääbki mu peppu passima. No see ajab ka närvi. Tema pärast ma nüüd küll seisma ei kavatse jääda, ise on süüdi, et mööda ei läinud, kui selleks ohutu võimalus oli. ;)

Turvalist liiklemist!







Kommentaarid

Populaarsed postitused