Auto, millega sõitmiseks polegi juhilube tarvis?


Autojuhiload on mul on juba üle nelja aasta olnud ning minu silmad on näinud igasuguseid erakordseid asju. Postitust ajendas mind kirjutama see, et meie naabrimees ostis endale rollerauto, just seetõttu, et tal juhiload ära võeti ja ta neid mingil põhjusel tagasi ei saanudki. Miks võib üldse rollerautoga sõita inimene, kellel pole juhilube? Ning seda võib teha ka inimene, kellel pole ju reaalselt liiklusest aimugi?

Seadus on küll selline, et inimesed, kes on sündinud peale 01.01.1993 peavad siiski endale rolleriga/rollerautoga sõitmiseks juhiload tegema. Kuid siiski on palju selliseid inimesi, kes on sündinud ENNE mainitud kuupäeva ning nemad reaalselt seaduse silmis EI PEA OMAMA JUHILUBA, et sõita rolleri/rollerautoga liikluses. Selles samas igapäeva liikluses, kus meie ringi liigume. 

Kuidas saab selline asi tegelikult üldse olla reaalne? Saan aru, et elu jooksul kas jalgrattaga sõites või jala käies, ikka jääb mõni liiklusmärk meelde jne. Aga samas on olemas ju ka palju keerulisi märke. Näiteks iga suvaline inimene, ei pruugi teada milline on paremakäereegli märk. Ja kui ta siis rõõmsalt oma rollerautoga paremakäereegli alasse siseneb ja esimesel ristmikul avarii põhjustab? 
Mina ausaltöeldes hoian rollerautodest üldjuhul suure kaarega eemale, ma reaalselt kardan neid masinaid. Kus mina tean, mis psühho seal roolis äkki istub?

Nagu ma postituse alguses mainisin, on mu silmad liikluses nelja aasta jooksul näinud igasuguseid erakordseid ja veidraid asju. Näiteks ükskord jalutasime lastega poodi, kui meist kimas mööda rollerauto, mille kõrval istmel istus mees, kellel oli süles turvatooliga laps. WAIT? Mida ma just nägin? Kas rollerautodele ei kehtigi tavareeglid? 

Täna nägin ma poest väljudes, kuidas üks naine turvatooliga oma lapse lihtsalt kõrvalistmele pani ja siis ise rooli istus. Aga kuhu jäi turvavöö? Kas turvavööd ei peakski turvatoolile peale panema? Oot kas rollerautol üldse on turvavööd? Rolleril ju pole? Nii palju küsimus. Ning ma reaalselt helistasin Henrile, rääkisin mida ma nägin ja küsisin, kas rollerautol on siis turvavöö või ei ole? Tema ütles, et peaks nagu ikka olema. Nüüd ma googledasin ja sain vastuse, et rollerautol ikka on turvavööd. Aga miks see naine siis oma last sellega ei kinnitanud?
Kuidas saab olla nii hoolimatu? :( Mis siis, kui juhtub õnnetus ja keegi suurel kiirusel sellisele masinale tagant sisse sõidab?

Ühesõnaga, mina ikkagi eelistaks, et liikluses sõidaksid ringi ikkagi inimesed, kellel on juhiload või kes on vähemalt autokooliski käinud. Võiks ju olla vähemalt selline seadus, et rollerautoga juhtimiseks peaks ikkagi väheamlt autokoolgi läbitud olema, et liiklusest mingitki aimu saada. :/ Päris pea eest tulle küll ei tasuks ju söösta. Rollerauto on siiski auto, minu silmis.
Milline on teie seisukoht, kas rollerauto juhtimiseks peaks siiski kõigil olema load? 

Kommentaarid

  1. Väga hea teematõstatus. Olen ise ka mõelnud selle peale miks selline ebaloogiline seaduse muudatus tehti siis mõned aastad tagasi vist. Iga seadusemuudatust peaks ju midagi paremaks tegema, siis mis oli selle mõte?? Minu arust see toob ainult halba. Ise arvan et selle taga on teatud inimesed kellel on vaja et nende 14 aastased võsukesed saaks "autoga" sõita

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused