Kodu kallis kodu

Kasutaja Leanika Elublogi foto.Mõtlesin, et täna räägin natuke oma praegusest kodukesest. Elame meie siis hetkel Tapal, korteris. Korter on mu ema isiklik ja enne mind elas siin mu vend.
Kortermaja ise on vana ja minu arust väga kehvas seisus, aga sellest räägin ma natuke hiljem.
Kortereid on kokku 12 selles majas.
Korter on meil ahjuküttega ning selle maja kõige väiksem pindalalt - 20.5 ruutmeetrit kõigest. Teised 10 korterit umbes 23 ruutmeetrit ning meie kõrvalkorter kõige suurem - umbes 30 ruutmeetrit.
Korterid on kõik ühetoalised + köök, väljaarvatud siis kõrvalkorter, kus on üks väiksem tuba veel.
Kui mu ema selle korter kuskil 5 aastat tagasi ostis, siis polnud meie korteris isegi mitte vett, rääkimata wc-st.
Vee aga lasi ema mingi aeg panna, aga see oli ka selline, et toru tuli seinast, toru küljes väike kraan ja sealt tuli vesi, mkngit kraankkaussi ega äravoolugi polnud.
Kui mina siia novembris kolisin, siis olin ma esialgu väga skeptiline, sest korter oli suhteliselt pime ja õudustäratav.
Aga üsna ruttu saime me endale kraanikausikapi ning Henri ehitas ukse taha wc ning sellega saime ka lõpuks äravoolu.
Meie korteril on veel vanad aknad, aga suvel on plaanis ka need ära vahetada, sest siis on korter soojem. Vanadest akendest tuleb hirmsasti külma ning seetõttu pidime me igapäev talvel tohutult kütma.
Korteri seinadki vajaks soojustust, sest üritasime hakata tapeeti vahetama ja reaalselt vana 10 kordse tapeedi kihi all on vaid laudis - ehk pmst puitsein, mis on väga kehvas seisus.
Korteril on kaks akent ja olen väga rahul et elame just seda poolt maja, sest päike paistab terve päeva aknast sisse - soojendab ja valgustab tuba.
Kuigi korter on väike, oleme me ta teinid väga hubaseks. Palju on vaja veel teha - nt tapeetida, tapeeditud uue tapeediga in meil vaid üks sein, sest aega pole eriti sellega tegeleda. Millalgi tahaks ka laminaadi ehk maha saada, sest hetkel on meil vaid tavaline puitpõrand. Tegelikult mulle see puitpõrand meeldib, aga kahjuks minu põrand, altnaabrite lagi kostub tohutult läbi. Naabrid kuulevad iga meie sammu, kolksu ja isegi sõnasõnalt jutt on eristatav, kui piisavalt kõvasti rääkida. Aga sellessuhtes on meil vedanud altnaabeitega, et me oleme üksteisega väga koostööaltid ning kui neid miski häirib, siis on annavad nad kohe teada ja me püüame vaiksemalt olla. Meie jaoks see probleem pole.
Aga väikesel korteril on siiski mõned miinused. Noh esiteks, et ta on väike ja ruumi on vähe. Palju asju endale soetada ei saa ning tuleb korralikult läbimõelda, kuhu midagi paigutada, et oleks kõige suurem ruumikokkuhoid.
Teine miinus on see, et ta korter läheb palju kiiremini sassi. Karl Hendrik näiteks suudab selle korteri 5 minutiga nii sassi ajada, et siis on pool päeva koristamist.
Kolmas miinus on meie korteri puhul see, et peaaegu mingit privaatsust pole ning kõik on nähtav 😂 Kuigi ma ütlesin et korterid on ühetoalised + köök siis meie korteril on köögi ja toa vaheline sein maha võetud, et korter oleks valgem, aga see eest ongi siks probleem, et kui keegi toauksest sisse astub on terve tuba põhimõtteliselt nähtav. 😂
Aga väikesel korteril on ka omad plussid. Näiteks see, et kui kütta, läheb ta ju palju kiiremini soojaks.
Teiseks kuna tuleb mõelda ruumikokkuhoiule, siis enamasti mõttetuid asju me endale kokku ei osta/ei soeta, korteris on olemas vaid kõik eluks hädavajalik.

Nagu ma alguses mainisin, siis maja ise on kehvas seisus. Eelmises laupäeval oli meil meie maja korteriühistu koosolek. Kokku tuli kohale 8 inimest, kellest reaalselt kaks - mina ja mu alt naaber olime need, kes ei saa vene keelest aru ning ei rääkinud vene keelt. Koosolek toimuski põhiliselt vene keeles, sest isegi korteriühistu esimees on venelane. Aga õnneks raamatupidaja tõlkis tähtsamaid asju minule ja mu alt naabrile. Küsimuse alla võtsime koosolekul siis meie arust tähtsamad asjad. NImelt näiteks selle, et tuleks rohkem remondiraha koguda, et saaks hakata ükskord kunagi ka fassaadi ehitama. Hetkel reaalselt kogume me remondiraha 0,50€/ruutmeeteri kohta (50 senti/ruutmeeter!!!!!!!!!!) Kogu maja peale on kokku ju ruute kuskil 280, eks iga üks võib ise arvutada mõttes, kui vähe reaalsuses meie maja remondiraha kogub ning et selle kopika eest ei saa mitte midagi remontida, kõige vähem fassaadi. Tegime siis hääletuse, et tõstaks 50-lt sendilt remondi raha 1€/ruutmeetrile. Esimesel hääletusel oli neli pool, neli vastu. Tegime teise hääletuse veel, siis oli 5 poolt, 3 vastu. Hääletatud, tehtud, otsustatud. 
Nonii, ega seda oli ju arvata, et lõpuks tuleb sellest penskarite draama. Üleeile näiteks kuulsin teise trepikoja naiste vahelist vestlust, kus nad vingusid, et remondiraha nüüd nii suur, et üüri peab maksma nüüd 30-40€ kuus ja et nemad tahavad uut hääletust, et ikka maha suruda see 1€.
Seda ma tean, et uut hääletust ei tule, sest selle me leppisime ju kohe koosolekul kokku, et hilisemaid pretensioone ei arvestata. 
Ei mina neid teises trepikojas elavaid inimesi mõista. Raske on mõelda sellele, et kui me rohkem remondiraha kogume, siis saame kiiremini kokku ka raha, et saaks kunagi seda õnnetut maja ehitama hakata, sest lõppkokkuvõttes me ju elame ise siin ja ei tahaks nagu ju et see maja kokku variseb või mis? Aga noh mis neist, kes neist mõtleb hoopis viinaraha peale, kes muu peale, aga remondiraha on ju nii suur, et röövib nad lausa paljaks. Tegelikult on ju elu siin majas VÄGA odav! Meie iga kuu üür on olnud kuskil 20€ ringis, noh nüüd uuel kuul tõuseb 10€ võrra, aga see pole ju üldse palju tegelikult. 
Vot aga eks siin majas seda jagelemist ole meil selle teise trepikoja rahvaga veel ees küll ja küll. Edu mulle, edu meile ja edu neile, sest meie trepikoda võitleb hetkel puhtuse ja korrashoiu nimel! :D

Aga kuigi maja võib tunduda iseenesest esialgu selline creepy võitu, siis näiteks mina isiklikult tunnen end siin, oma kodus väga hubaselt ja koduselt. Ei Tallinnas ega Moel sellist kodust ja hubast tunnet igal juhul polnud nagu siin. Jusiis väiksem korter ongi just minu tüüpi pleiss :D
Kuigi eks ta väikseks meile varsti jää, sest varsti on meid ju juba neli. Naabrite korter kusjuures peaks varsti müüki minema ja mõtlesime, et võiks ära osta selle. Aga esialgu nende hind on küll sõna otseses mõttes kivist! Aga usun, et küll nad varsti aru saavad, et sellist hinda pole mõtet küsida ja langetavad seda. Loodetavasti langetavad nii palju, et me jaksame selle siis ka ära osta. :D

Kommentaarid

Populaarsed postitused