eesmärk: tere puhas vesi, head aega magusained



Eelmisel esmaspäeval (29. oktoober) otsustasin ma, et midagi tuleb mul oma elus muuta ning kust ikka muutustega pihta hakata, kui iseendast. Nii ma siis võtsingi eesmärgiks, et enam ma ei söö magusat ning hakkan ainult puhast vett jooma. Ostsin endale Maximast kaalu ka, et näha, kas see muutus ka mu kaalunumbrit kuidagi mõjutab. 


Aga kuidas siis tegelikult on, kui oled iga päev harjunud sööma, kas kommi, šokolaadi või kooki ning järsku enam ei võta ampsugi ei üht ega teist? Ausalt, mega raske on! Aga iga päevaga läheb aina kergemaks. Tegelikult pole ju siin midagi üle mõistuse rasket, kõik on enda mõtlemises kinni. 
Sama lugu on vee joomisega. Vanasti jõin ma ka ju vett, aga maitsevett, kas siis mustika või mango maitselisi jne. Aga need maitseveed sisaldavad ka suhkruid, niiet väga ju vahet pole, kas ma joon päevas poolteist liitirit maitsevett või pool liitirit Coca-Colat. Sama teeb välja. 
Algul mõtlesin, et võiks hakata mahla jooma, aga mis see siis parem on kui maitseveed? Ikka sisaldavad suhkruid. Mõte sellest, et nüüdsest joon ainult PUHAST vett, oli esialgu väga hirmutav. Sest esiti oli mul vaja leida enda jaoks meelepärane vesi. 
Ostsin kohe prooviks Aura gaseerimata puhta vee ning ma armusin. 
Instagramis küsiti minult mitu korda, miks ma kraanivett ei joo. Aga kraanivesi pole meil just kõige parem. Elukaaslane küll ostis veefiltri, et asja parandada, aga siiamaani pole me veel selleni jõudnud, et see paika panna. (meie endi laiskus, I know).
Meil on olemas ka filterkann, sellest ajast, kui Tallinnas elasime. Aga see on kuskil kapinurgas tolmu kogumas.  



On siis midagi 10 päevaga muutunud ka?
On küll!
Esiteks, jääb mul raha palju rohkem alles. Pidevalt ostsin poest mingit mõttetut nänni ja kommi. Vahel läksingi poodi ainult selleks, et osta näiteks kummikomme. Niiet põhimõtteliselt on ka üleliigsed poeskäigud ära jäänud. 
Teiseks, tarbimine on väiksem. Nüüd kui ma enam magusat ei söö, on jäänud ka ära sellised mõttetu näksimised. Söön hommikust, söön midagi lõunal, söön õhtusööki. Kommi asemel ostsin üks päev tudengieinet. Ja söögiisud pole ka enam nii tihedad ning ma ei tunne enam vajadust suurt midagi näksida vahelduseks.
Maitsevett kulus mul ka päevas umbes 2-3L. Nüüd kui ma joon tavalist vett, joon ma ainult umbes 1L päevas. Ja öösiti ei joo ma enam näiteks üldse. Muidu pidi mul kogu aeg pudel voodi kõrval olema ja kui üles ärkasin, hakkasin harjumusest kohe jooma. 
Kolmandaks, see päriselt mõjub kehakaalule. 
Nagu ma postituse alguses mainisin, siis ostsin ma endale kaalu ka. Numbritest, mis mulle kaalul vastu vahivad, ma hetkel veel ei tahaks rääkida, sest mis see teadmine ikka teistele annab. Neid võin ma avalikustada siis, kui ma tõesti märgatavalt alla olen hakanud võtma. Aga ise tunnen ma end küll palju enesekindlamalt, kui ma iga päev näen, et mu "elumuutustest" on ka mingit tolku. 

Aga ma mitte ei loobunud magusast ja magusatest jookidest, vaid võtsin ka eesmärgiks vähem rämpsu tarbida. Ma ausalt kogu aeg pidin midagi näksima ja mu suu pidi kogu aeg matsuma, nii ma ajasingi endale igasugu krõpsusid ja burgereid näost sisse. Rakveres olen nüüd selle kümne päeva jooksul kolm korda käinud, kõik kolm korda olen ma unistanud Hesburgerist. Aga kõik kolm korda olema neist ka loobunud. Krõpsuletist kõnnin nüüd mööda sama tuimalt kui alkoletist. Pole mul vaja seda rämpsu näost sisse ajada. 

Peaks veel trenni ka rohkem tegema hakkama, äkki siis julgen uuel suvel randa ka minna. 

Kommentaarid

Populaarsed postitused