Rasedus ja kaal

17. september 20+5 nädalat

Paratamatult tuleb rasedusega kaasa lisakilosid ja kaalu tõus.
Mina isiklikult olen kaalust juurde võtnud väga palju, enda silmis liigagi palju ning see tundub lausa hirmutav.
Minu algkaal (enne rasedust) oli umbes 54 kg.
17. augustil, kui nädalaid oli mul 16+2, kaalusin ma 55,8 kg.

Täpselt neli nädalat hiljem 14. september, kui nädalaid oli mul 20+2, kaalusin ma juba 58,5, ehk nelja nädalaga olin võtnud kaalus juurde +2,7 kg.

24. september 21+6 nädalat

Ja nii see imelik kaalutõus alguse sai. Sest iga korraga võtsin ma juba aina rohkem juurde.
16. oktoober (24+6 nädalat) kaalusin ma juba 62,2 kg ehk kuu ajaga olin juurde võtnud juba +3,7 kg.

7. oktoober 23+4

See ei tundunudki tegelikult veel eriti hull.
Aga kui ma 20. november (29+6) enne arstile minekut kaalusin, siis hakkas juba hirm tekkima.
Kaalusin 66,7 kg, ehk olin täpselt viie nädalaga juurde võtnud +4,5 kg.
Ka mu ämmaemand ütles, et seda tundub juba palju olevat ning hakkas kahtlustama, et äkki on mul rasedusaegne diabeet ehk gestatsioonidiabeet. See tähendab seda, et lapseootel emal tekib järsk veresuhkru taseme tõus.

19. november 29+5
Arst uuris, kas olen oma toitumises midagi muutnud. Ütlesin, et ei, toitun täpselt sama moodi nagu kogu aeg olen toitunud. Siis uuris ta, et kas mu füüsiline aktiivsus on ehk vähenenud. Ka selle väite sain ümberlükata, sest paratamatult koolis käies, pean ma tohutult palju liikuma. Tehnikaülikoolis ju majasid väga palju ning tihti peab mitme erineva maja vahet jooksma.
Selle jaoks saatis arst mu tegema glükoositaluvuse testi. Sellest kuidas ma seda testi tegemas käisin, olen ma juba varemalt teinud blogipostituse, niiet kui kedagi huvitab see kogemus, siis saab lugeda seda. (LINK)

Arst soovitas mul veel jälgida igaks juhuks oma toitumist ja süüa vähem süsivesikuid.
Järgmisel arsti külastusel, 18. detsemberil (33+6) kaalusin ma 67,1 kg ehk olin nelja nädalaga juurde võtnud vaid 400 g. Sain teada ka et mu glükoositaluvuse testi tulemused olid normis, ainult mingi üks näitaja oli vist natukene kõrgem. Arst soovitas endiselt jälgida seda, et ma liiga palju süsivesikuid ei tarbiks.

Viimane ämmaemanda külastus oli mul 7. jaanuaril (36+5). Kui kaalule astusin olid mul juba silmad krillis. Seisin seal veel tükk aega ja vaatasin seda kaalunumbrit. Kaalusin 69,9 kg. Seisin ja mõtlesin, et ei tea kas tuleb veel see 100 g ka kuskilt ära. Kolme nädalaga olin juurde võtnud +2,8 kg ja oskasin vaid ämmaemandale kommentaariks öelda, et "Kohe näha, et vahepeal on olnud jõulud ja aastavahetus, ehk palju sööki. " :D

8. jaanuar 36+6

13. jaanuaril käisin küll ultrahelis, kuid siis ma otseselt ei pidanud ja seetõttu ka ei viitsinud jalatseid jalast võtta, et kaaluda. Aga eks arvatavasti see 70 kg on nüüdseks mul juba täis.
Järgmise nädala teisipäeval 26. jaanuaril on mul viimane ämmaemanda külastus, enne sünnitust. Seal siis näen palju ma jälle kaalun, kuigi olen lugenud et päris viimased nädalad jääb kaal rasedal enam vähem samaks või võib isegi langeda.
Kokkuvõttes olen ma rasedusega juurde võtnud 16 kg, mis tundub hirmutavalt suur number, kuid samas, tean et enamus kilod jäävad mul peale sünnitust haiglasse ning need lisakilod, mis mul peaks veel jääma, need kavatsen ma trenniga uuesti ära kaotada, niiet pole hullu midagi.

Algkaal: 54 kg
Viimane kaal (7. jaanuar): 69,9 kg



20. jaanuar 38+4

Kommentaarid

Populaarsed postitused