Auto tulede vilgutamine - jah või ei?


Ma olen juba tükimat aega mõelnud, et tahaks midagi kirjutada selle auto tulede vilgutamise kohta, aga mitte kuidagi ma pole leidnud seda õiget viisi kuidas alustada. 

Ja nagu tellitult, tuli eile välja arvamuspostitus "Ära mulle oma kuradima tulesid vilguta".
Auto tulesid vilgutatakse erinevatel põhjustel - kui vastutuleval autol tuled ei põle; kui teel on nähtu põtra või muud looma; kui tahad vastu tulevat autojuhti tervitada või kui teel on märgatud politseid. 

Ja just see viimane põhjus tekitaski siis arvamuse kirjutajas vastumeelsust. Ning ta on öelnud ka päris head sõnad: "Kus sa tead, kellele sa vilgutad? Äkki just sellele tüübile, kes plaanib mälus peaga paar inimest surnuks sõita tunni aja pärast? Kas sa tahaksid tulesid vilgutada näiteks sellele tegelasele, kes paar aastat tagasi Tallinna lähedal Narva maanteel täis peaga ja kahesajaga eesolevale autole otsa sõitis, milles ühekuune laps hukkus? Ma arvan, et mitte. Parem ära vilguta üldse. Vilgutamine ei tee liiklust turvalisemaks."

Kõik on õige ja tegelikult väga head näited toodud, kuid selle lõigu viimase lausega ma ei nõustu, et vilgutamine ei tee liiklust turvalisemaks. 
Mina isiklikult olen see järjepidev vilgutaja ja vilgutan ka siis kui on politsei. Ja olen ise mõelnud, et peaks vahel vilgutama ka niisama, kui politseid pole, sest äkki ma just nüüd vilgutasin sellele, kes sõitis 150km/h ja ta hirmust nüüd pidureid vajutas. Äkki kui ma poleks vilgutanud ja ta poleks hoogu maha võtnud, siis oleks ta kellegi sellel teelõigul surnuks sõitnud?
See vilgutamise teema on tõesti jälle see teema, kus arvamused lähevad kaheks. Ja ma usun, et kellegi arvamus pole vale. 

Ise olen veel mõelnud ka sellele, et võiks ju vahel teha tuledevilgutamise "reide" nagu politsei teeb kõik puhuvad reide. Noh, et vilgutadki kõikidele autodele, kes vastu tulevad. Sest 90% tõenäoliselt, see kellel pole lube või kes oli joobes, jäävad seisu või leiavad mõne külavahe tee sõitmiseks. Või kui tuleb vastu see kõva kihutaja,siis vajutab ta pidureid ja on hirmul. Ja nii kaua kui ta tee ääres ka politsei pole näinud, nii kaua ei julge ta juurde ka tõenäoliselt vajutada. 
Samas oleks ju paras õppetund neile, kes vahele jäävad, võib-olla nad siis enam rooli ei istu? Aga samas on ju palju neid, kellel on ükskõik ja ütlevad: "ükski ment mind ei peata" ja lasevad ka peale arestimajas istumist sama rodu edasi. 

Mina vilgutan edasi. Kas teised vilgutavad, on nende endi otsus.
Kas Sina vilgutad auto tulesid? Mida arvad Sina autotulede vilgutamisest?

Kommentaarid

Populaarsed postitused