Suitsetamine ja alkoholi tarbimine raseduse ajal

Pildiotsingu pregnancy and smoking quotes tulemusRasedusega kaasnevad mitmed kohustused - kaks neist on kohtused mitte suitsetada ja mitte alkoholi tarbida. 
Minul pole õnneks kummagagi probleeme, mina ju ei suitseta ning alkoholi tarbisin ka niikuinii viimati detsembri alguses, ehk siis üldse kuu enne seda kui üldse rasedaks jäin. 

Üldse selle kahe aasta jooksul, mil ma juba teist korda rase olen, tarbisin ma alkoholi vaid eelmise aasta novembris-detsembris ja seda ka mõnel üksikul nädalavahetusel. Detsembris tekkis plaan, et teen 2017. aasta alkoholivaba aasta ning nüüd kui ma olen veel rase kah, siis 100% tõenäoliselt see mul ju ka õnnestub. 

Aga siiamaani pole ma nagu kindel, kuidas üldse selle veini joomisega on raseduse ajal? Paljud ütlevad, et võib juua natukene, samas arstid ju ütlevad, et ei tohi. Mitte et ma tahaks veini juua - ma pole tegelikult üldse veini sõber, aga mind rohkem nagu huvitaks, kas sel on tõepõhi all või on see vaid müüt, et raseduse aeg tohib veini juua?
Ise olen arvamusel, et kui oled rase, siis 9 kuud võiks ju end talitseda ja alkoholist oma näpud eemale hoida, kõik siiski selle nimel, et KINDLASTI sünniks terve laps. Täpselt nagu on lood suitsetamisega. Kui tahad, siis mürgita ennast, aga jäta laps asjast välja, ehk siis kui oled juba kord rasedaks jäänud, siis tegele ka sellega, et Sa ei mürgitaks enda sees kasvavat pisikest elu. 

Olen ikka õnneseen enda arvates küll, et ma ei suitseta,  vaadates neid, kes on igapäevased suitsetajad ja kui raske on suitsetamist maha jätta. Aga lapse nimel ju tasuks? 
Nii halb on vaadata neid naisi, kel suur punukene ees ning siis võtab ta taskust suitsupaki, topib sigari ette, süütab põlema ning süüditamatult lihtsalt kimub seda.. 
Mõtlen vahel ka sellele, et minult küsis ämmaemand kohe esimesel visiidil, ega ma ei suitseta ning tarbi alkoholi, uhkusega sain öelda EI, aga mida need regulaarsed joojad ja suitsetajad siis ütlevad? Kas nad julgevad tunnistada, et suitsetavad ning neil on plaanis ka raseduse ajal edasi suitsetada või vaikivad nad selle maha?
Paljud toovad raseduse ajal suitsetamise põhjuseks selle, et ei tohi kohe maha jätta vaid aega mööda, aga miks te seda siis ei tee vaid kimute täpselt sama palju (mõni isegi rohkemgi) kui enne rasedust?
Minu arust, kui muidu on raske suitsetamist maha jätta, siis lapse saamine peaks olema piisavaks motivatsiooniks seda teha.  

Minu perekonnas mõned suitsetajad siiski on, kuid kõige tihedamalt puutun ma siiski kokku ju Henriga. Ja ikka ja jälle lähme me riidu selletõttu, kui tal on autosõidu ajal nii suur suitsunälg, et ta tahab akna lahti teha ja koni põlema panna. Ma ei jõua ära karjuda, kui vastik ja nõme see suitsuhais on. Ma tõsiselt vihkan suitsuhaisu, see ajab mind köhima ja on minu arust jube rõve. 
Respekt kõigile rasedatele suitsetajatele, kes on vähemalt raseduse ajaks loobunud suitsetamisest! 

Kas raseduse ajal veini joomine on müüt või on sel ka mingi tõepõhi all? Mida arvate suitsetamisest raseduse ajal? Küsimus neile, kes suitsetavad, aga pole rasedad: kui jääksite rasedaks, kas oleksite valmis oma veel sündimata lapse nimel suitsetamise maha jätma või jätkaksite suitsetamist kuni raseudse lõpuni?

Kommentaarid

  1. Negara Filipina Sangat Dikenal Dengan Kota Terbesar yang Mengakses Situs Judi Ayam Dari Offline Maupun Online, sambung ayam Adalah Salah Satu Dari Agen Terbesar Situs Judi Sabung Ayam Online, Kami Ingin Menawarkan Product Sabung ayam Sv388 & S128 : Pendaftaran Gratis dan Untuk taruhan adu ayam taji Min Bet 20ribu, BBM: D1A1E6DF/ Wa: 081377055002/ Line: cs_bolavita

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused