Läätsed vs prillid

Pilt septemrbist, kui sain uued prillid. :D
Kooli ajal tehti meile pea iga aasta (vähemalt algkoolis) silmadekontroll. Kui ma neljandas klassis käisin (aasta oli siis 2006), siis medõde suunas mind silmaarstile. Mäletan, et kui ma selle väikese paberilipikuga koju läksin, millel oli kirjas, et ma peaksin silmaarstile minema, sain ma emalt väga palju möliseda, et mis kuradi silmaarsti minul vaja on ja et tema olid ka kunagi noorena silmad haiged, aga et vaadaku ma teda nüüd, iseenesest läksid korda ja nüüd näeb ta super hästi. 

Kuna ma tol ajal olin vaid 10-aastane, ei osanud ma seda olukorda kuidagi hinnata ning arvasin suures õndsuses, et minu emal on kindlasti õigus. Nii see väike paberilipik, kus oli kirjas, et peaks silmaarstile minema, jäigi mulle peeglikapile liniku alla peitu. 

Jõudis siis kätte aasta 2009 ning minu silma nägemine oli juba nii hulluks läinud, et ma pidin kogu aeg kissitama, endale ma muidugi seda kunagi ei tunnistanud. Aga õnneks minu teised pereliikmed märkasid seda ning mu õde pani mulle Tapale silma arstile aja. Kui ma siis lõpuks silmaarstile sain, siis arst ei jõudnud ära imestada, et kuidas ma siiamaani elanud üldse olen - minu mõlemad silmad oli -4,5, Jah, te lugesite õigesti MIINUS NELI KOMA VIIS. Kui ma lõpuks seal sain korraks siis enda silme ette prilli klaasid, mis pidanuks mulle sobima, olin ma nagu WOW, kas maailm ongi nii ilus ja terav?

Ehk ma olin elanud mitmeid mitmeid aastaid hallis udus... Mäletan, et peale arstil käiku läks siis prillide kättesaamiseks veel aega kuskil nädal ning kui ma lõpuks need prillid kätte sain, olin ma ikka õnneseen küll, sest enam polnud maailm hall ja udune, vaid hoopis värviline ning terav, ning ma nägin lõpuks, et isegi minu toa laes oli suur ämblikuvõrk. 
Lõpuks ma muidugi avastasin, et mulle tegelikult need prillid eriti ei sobi ning 2011. aasta suvel, kui ma olin Tartus oma õel külas, siis ta pakkus mulle välja, et käime silmaasrtil, vaatame mis seis silmadega on ja tellime läätsed. 

Mõeldud, tehtud ning selleks ajaks oli siis mu silma nägemine juba -6. Paari aastaga oli ta ikka halvenenud. Peale seda uurisin netist mitmeid silma harjutusi ja üritasin neid suvel teha, aga lõpuks jäid need ka sinna paika. Aga läätsed said tellitud ning kohale tulid nad juba paari päeva pärast.
Olin läätsede suhtes väga skeptiline ja mõtlesinkogu aeg, et kudas ma peaksin need endale silma toppima? See tundus nii vastik ja jälk, et ma pean endale näpuga midagi silma panema ja tänu sellele mõttele panin ma esimest korfa endale ühte ainsat läätse silma lausa pool tundi. Ja teisega läks sama kaua aega. Aga tunne oli mega, mul polnud enam mingeid prille ja ma nägin taas suurepäraselt. 
Järgmisel päeval sain juba mõlema läätse silma panekuga hakkama 20 minutiga ja nii see iga päevaga kiiremaks muutuski. 

Tänaseks olen ma siis läätsede kandja olnud 6 aastat. Vahepeal on mu silma nägemine -6,5 peale läinud, aga see pole hullu.
Prille kasutan ma vaid õhtuti ja öösel. Mul olid need samad prillid, mis ma 2009. aastal sain kuni eelmise aasta juunini, siis aga juhtus väike äpardus, prillid kukkusid öösel voodi servalt maha ning Henri astus neile hommikul peale ning sang läks katki. Seda enam kahjuks mitte kuidagi parandada ei saanud. 

Nii ma siis terve suve olin öösiti kimpus sellega, et ma pidin pimesi näiteks wc-sse koperdama või lapsega tegelema. 
Septembris käisin aga uuesti Rakveres silmaarstil. Silmanägemine ikka stabiilselt -6,5. Valisin siis endale uued prillid välja ning tellisin ära. 
Kuigi nüüd on mu prillid palju ilusamad, siis ma ikkagi kasutan neid vaid öösiti. Aga samas, vahel kui silmad valytavad läätsedest, siis panen ka ette prillid, aga seda väga harva, sest läätsedega tunnen ma end palju kindlamalt.

Kui ma vahel seltskonnas mainin, et mul on läätsed, siis inimesed tulevad ja hakkavad oma pilguga mu silmadesse puurima ja ütlevad "issand, tõesti või, pole üldse aru saada, et Sul läätsed oleksid" :D

Kas eelistate kanda rohkem prille või hoopis läätsesid? Kas mõte läätsede silma panemisele tekitab teis judinaid?

Kommentaarid

Populaarsed postitused