Küpsetusmoment: Rabarberi-Õuna-Kohupiima-Purukook

Nagu eile minu Facebooki blogilehelt võis näha, oli mul eile küpsetuspäev üle pika aja. 
Tõin juba nädal tagasi tegelikult maalt rabarberit plaaniga teha kooki, aga sinnani ei tahtnud ma kuidagi kunagi jõuda ja nii need rabarberivarred mul lihtsalt külmkapis seisid. 
Kuna ma üleeile aga poest lõpuks Evesoli küpsetusmaragriini ostsin, siis mõtlesin eile, et kaua võib ja teen ükskord selle koogi ära.
Järgmine probleem oli selles, et kõik koogi retseptid, mis ma vaatasin ei sobinud nagu mulle. Sest rabarberit oli mul vähem ning ka kohupiima oli üle poole vähem.
Tükk aega nuputasin, mida siis teha ja lõpuks otsustasin, et maksku mis maksab, ühendan kaks retsepti ja vaatan mis saab. 
Ma pole tegelikult üldse mingi eriline küpsetaja, sest enamasti ei taha mul küpsetised eriti õnnestuda. Ja purukooki pole ma ka MITTE KUNAGI enne teinud. Kartsin täiega, et ma lihtsalt feilin. Aga tulemus oli lihtsalt meeletult hea!

Kuna mul rabarberit oli vähem siis, aga kodus oli mul kaks õuna, siis otsustasin, et teen rabarberi-õuna-kohupiima-purukoogi. 

Koostisosad:
Põhi:
5 dl jahu
250 g margariini
1 dl suhkurt
0,5 tl soodat (originaalretseptis läheb vaja küpsetuspulbrit, aga kuna mul seda kodus pole, siis kasutasin soodat)

Vahele: 
180 g rabarberit
360 g õuna
kaneeli
suhkurt

Täidis:
3 muna 
2 dl suhkurt
200g kohupiima
250 g hapukoort

Tegelikult kui retsepti vaadata, siis kuna hapukoort on rohkem kui kohupiima, siis peaks ta rohkem olema hapukoorekook. :D 
Aga igal juhul kõige pealt ma siis tükeldasin rabarberi ja õuna ära, panin nad eraldi kaussidesse ja raputasin peale suhkurt ja kaneeli, et see natuke juba sisse imbuks. 
Siis hakkasin purutainast tegema. Valasin kaussi jahu, lisasin sooda ja suhkru, segasin ära. Siis lisasin margariini ning hakkasin kätega sõtkuma seda ühtlaseks taignaks. 
Siis otsisin välja kandilise ahjuvormi (30x24cm), panin põhja küpsetuspaberi ning 3/4 taignast panin siis ahjuvormi põhja. 

Sellisena läks kook ahju

Siis hakkasin täidist tegema. Vahustasin kahvliga kolm muna koos suhkruga ära. Siis lisasin kohupiima ja segasin uuesti ühtlaseks. Siis alles lisasin hapukoore ning segasin uuesti. Arvasin algul, et äkki jääb see täidis liiga vedel ja ei küpse korralikult ära. Ning selletõttu olin ka päris skeptiline selle koogi õnnestumise suhtes. 
Ladusin siis kõige pealt ahjuvormi purutaigna peale õuna viilud (raputasin natukene kaneeli ja suhkurt ka peale veel), siis valasin peale täidise. Seejärel panin ühtlaselt rabarberi ning ülejäänud õunaviilud sinna. 
Kõige lõpuks murendasin siis selle 1/4 alles jäänud purutaigna kõige peale. 
Ahju panin esialgu 200 kraadi juurde ning 30 minutiks tiksuma. Ja siis läkski kook ahju. Poole tunni pärast tundus aga kook vedel ning lisasin veel 15 minutit ning panin ahju 250 kraadi peale. 
Peale seda sai kook valmis ja ausalt see tuli esimese purukoogi kohta IMEHEA!!
No nii hea, et ma reaalselt kell neli ärkasin üles ja läksin seda sööma. :D Kahju, et blogi kaudu maitset ja lõhna edadtada ei saa. :/




Kommentaarid

Populaarsed postitused