Nipid toidu paremaks ära kasutamiseks!

Nägin Malluka blogis postitust teemal 6 viisi, kuidas kasutada toidujäänuseid, kindlasti soovitan seda tsekkida, sest minu jaoks olid seal seni täiesti tundmatud nipid, mida tasuks proovida. 
Päris toidujäänustest ma nüüd rääkima ei hakka, aga kirjutaksin pigem sellel teemal, kuidas elada nii, et peaks võimalikult vähe toitu ära viskama, sest nagu ka Mallukas mainis oma postituses, tekib paratamatult seda kraami, mis lõpuks võib-olla ka kinnises pakendis tuleb ära visata. 
Meil oli peres vahepeal suur probleem just sellega, et me ostsime nii palju toitu ja lõpuks pool sellest tuli minema visata, sest see läks pahaks vüi läks hallitama. 
Siis hakkasin aga mõtlema rohkem säästlikumalt. 

1) Vahel on väiksemas pakendis toidu ostmine kasulikum ja soodsam
Oleme me ju kõik kokku puutunud sellega, et 500 grammi juustu kilohind on lõppkokkuvõttes odavam, kui 200 grammi kilohind ja nii tavaliselt krabataksegi just see suurem pakk juustu poeletilt, lootes säästa. 
Aga elu on mulle isiklikult näidanud, et kui ma just mingit ahjuvormi ei tee, kuhu peale palju juustu laotada, siis lõpuks veerand sellest juustust läheb lõpuks hallitama, sest me ei jõua seda kõike ära tarbida. 
Sellepärast olengi hakanud näiteks just juustu ostma väiksemas pakendis, sest siis saan ma kindel olla, et ma selle kõik ära tarbin, kui see hallitama läheb. 

2) Saia kuivatamine
Tihti ei lähegi sai hallitama, kui Sa seda enam ei taha, vaid muutub hoopis natuke liiga kuivaks ja kõvaks. Selleks ei pea aga saia alati just minema viskama, vaid võib hoopis panna kuskile kaussi ja tõsta kapi otsa kuivama. Kuivatatud saia saab hiljem ära riivida ja nii ongi olemas kodune riivsai. 

3) Eelmise päeva toit
Tegid eelmisel päeval nii palju sööki, et jäi üle? Õigesti säilitades, saad seda ka homme süüa. Mõned kuud tagasi olin ma veel see laisk inimene, kes ei viitsinud panna samal õhtul ülejäänud toitu kuskile säilitusnõusse ja lükata seda külmkappi, vaid enamasti jäigi see mulle pliidile vedelema. Kõikide toitudega muidugi ei juhtu ööga midagi, kuid näiteks supid kipuvad siiski pikalt soojas olles pahaks minema. Aga nüüd olen ma oma laiskusest üle saanud ja hakanud iga õhtu peale sööki kohe ülejäänud toitu säilitusnõusse ja külmikusse panema. Eelmise päeva kartuleid ja kastet praen ma tavaliselt segamini hommikul pannil ja nii saabki hommikusöök natukene rikkalikum, kui tavaline võiku või kiirnuudlid.

4) Üksik kurk või poolik paprika
Vahel juhtub, et külmkappi suurde kurgipurki on jäänud vaid üks kurk või siis köögiviljariiulilt vaatab vastu poolik paprika, mis kipub juba kortsu tõmbuma või siis jupike vorsti, mida võib-olla just võileiva peale panna ei tahaks. Selleks korraks teen ma just kodus mingit makaroni, praekartuli rooga või koguni lausa ahjuvormi, kuhu saab need üksikud toiduained sisse tükeldada. Ükskõik mis toidule saab ju tegelikult neid lisada, ka supile ja salatitele või kastmele, tuleb olla lihtsalt loominguline. Nii annavad nad toidule maitset ning külmkapile ruumi juurde. :D

5) SÜGAVKÜLM
Meil isiklikult on päris väike külmik, sest korter ja pere on meil ka ju väike. Tänu sellele on ka siis külmiku sügavkülm suhteliselt väikese võitu, aga ega me sinna isiklikult palju midagi ei topi. Aga sügavkülm on tegelikult paganama ei hea asi, sest peaaegu ükskõik mille kindlaks säilitamiseks võid Sa ta panna sügavkülma. Liha, hakkliha, kana, till, rabarber jne. Lihaga ma soovitan muidugi teha nii, et Sa teed mingid parajad tükid ja paned eraldi sügavasse. Siis on hea võtta tükike liha ja teha näiteks kastet, mitte, et Sa võta terve kilose või suuremagi lihakätsaka sügavast välja, ootad kui see sulav nii palju, et saad sobiva tüki lõigata ja siis paned tagasi sügavasse. Midagi väga muidugi ei juhtu, aga see pidev sulatamine ja uuesti külmutamine pole vist hea. 

PS!: Nende suuremate ja väiksemate pakendite hindu tasub kindlasti poes alati võrrelda. Sest näiteks kaks 200ml kohvikoort on odavam osta, kui üks 380 või 400ml-ne kohvikoor. Hapukoorega oli ka vist nii, et kaks poolekilost hapukoort on odavamad, kui kilone hapukoor. Kui arvutada poes ei viitsi, siis jälgi lihtsalt hinnasildil kilo/liitri hinda, see annab Sulle juba võrdluse kätte. :)

Kui palju viskate Teie toitu ära? Milliseid nippe teate Teie toidu paremaks ära kasutamiseks?



Kommentaarid

Populaarsed postitused